072-3300504

סטודנטים התפרצו לנאום השגריר

נאומו של שגריר ישראל בארצות הברית בפני סטודנטים באוניברסיטת קליפורניה נקטע בגסות על ידי קריאות "רוצח". השגריר ניסה להמשיך למרות הכל והסטודנטים נעצרו לחקירה

איתי קינן | 09-02-2010 12:27:00

נאומו של שגריר ישראל, מייקל אורן, בדבר יחסי ישראל ארצות הברית באוניברסיטת קליפורניה, נקטע בגסות בעקבות מהומה שהתקיימה באולם על יד סטודנטים. הסטודנטים, שכפי הנראה שייכים לארגון פרו-פלסטיני, התפרצו לדבריו בקריאות גנאי שונות, בהן הכינוי "רוצח".

מייקל אורן ניסה להמשיך בנאומו מול מאות הסטודנטים שהגיעו לקמפוס בעיירה ארווין, אך הדבר התגלה כבלתי אפשרי. נאומו הופסק לפחות עשר פעמים. לבסוף נכנסה המשטרה לאולם ועצרה 11 סטודנטים אורן ניסה להמשיך בנאומו אך בעקבות האירועים האחרונים קוצר הנאום.

מארק פטרקה, המלמד מדעי המדינה, סיפר כי היה נבוך מהבלגן שהתקיים במקום, הוא ניסה לעלות לבמה ולהרגיע את הסטודנטים וביקש מהם לשמור על נימוס. "אני חבר בפקולטה מעל 20 שנה ומעולם לא נתקלתי בהתנהגות כזו", אמר לקהל הסטודנטים, "זו הזדמנות לשמוע דברים מפי אנשים שקובעים את המדיניות ואתם מונעים זאת. זה אינו חופש דיבור, התביישו לכם".

דובר אוניברסיטת קליפורניה, טום וסיץ', אמר כי תשעה סטודנטים מתוך האוניברסיטה ועוד שני סטודנטים מקמפוס שכן, נעצרו על התפרעות במהלך אירוע ציבורי וצפויים לעמוד לדין. הסטודנטים נחקור ושוחררו ממעצר רק אחרי שזומנו למשפט.

עוד לפני ביקורו של אורן באוניברסיטה יצא הארגון הפרו-פלסטיני במחאה וגינה את הופעתו. בשלב זה לא ברור אם הסטודנטים שנעצרו היו חלק מאותה הקבוצה.

כזכור, רק לפני חודשיים הותקף שגריר ישראל בטורקיה, גבי לוי, בעיר טרבזון על ידי סטודנטים שרדפו אחריו, השליכו לעברו ביצים וניסו לפגוע בו ברכבו. לפני כן, היה זה נאומו של ראש הממשלה אהוד אולמרט שנקטע בקריאות "רוצח" ו"פושע מלחמה" במהלך הרצאה שהעביר באוניברסיטת שיקאגו.

זה אינו חופש דיבור
זה אינו חופש דיבור
אוניברסיטת קליפורניה
אוניברסיטת קליפורניה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד