072-3300504

החור שתקע אותי

קונדומים עם חורים חולקו לסטודנטים בקיימברידג', האם מדובר במזימה להרבות את האינטלקטואלים של בריטניה ללא ידיעתם? כנראה שלא

איתי קינן | 07-12-2009 12:57:00

כל המהומה החלה לאחר שסטודנטית השנה השלישית מהקולג' לנשים ניונהאם, השייך לקולג' קיימברידג' היוקרתי, גילתה מבעד לערפילי הבוקר שהיה חור בקונדום בו עשתה שימוש בלילה לפני כן . החור התגלה לגמרי במקרה, "הבנתי רק בבוקר למחרת", היא מספרת. "עטיפת הקונדום הייתה מונחת על השידה לצד המיטה וראיתי בליטה חשודה בצד, הרמתי את העטיפה אל מול החלון וקרני השמש פשוט חדרו מבעד לחור".

בעקבות גילוי החור, ניגשה הסטודנטית לבדוק את החבילה ממנה הגיע הקונדום ומצאה כי לפחות במחצית מהקונדומים היו חורים קטנים בעובי של מחט. "כמעט התעלפתי זה היה נורא וכל כך חסר אחריות. הם לא יודעים מה הם יכולים לעשות לחיים של מישהו. זה היה הלם גדול עבורי ואני עדיין נסערת מכך", אמרה הסטודנטית ל"טלגרף" הבריטי.

"מי יעשה דבר כזה? ואיך הם היו מרגישים אם בעקבות מעשיהם מישהו היה נדבק באיידס? זה ממש בלתי נסבל לחשוב על כך", סיכמה הסטודנטית . לדבריה, היא והחבר באו לייעוץ במרפאת האוניברסיטה, ועברו בדיקות לגילוי מחלות מין.

אמצעי המניעה, שנשמרו בתוך קופסאות לא אטומות בארון לא נעול במשרדי אגודת הסטודנטים, חולקו לסטודנטים על ידי נציגי האגודה. בשבוע שעבר עזבו סטודנטים רבים את האוניברסיטאות ונסעו לביתם לתקופת החגים, מבלי שהם מודעים לכך שיכול להיות שהם נושאים באמתחתם קונדומים פגומים.

איש לא לקח אחריות למעשה עד כה, אולם סטודנטים זועמים כבר הפנו אצבע מאשימה כלפי קבוצה המתנגדת להפלות או לארגון דתי. מקרה דומה שאירע לפני כשנתיים בקולג' קינג יוחס לארגון "פרו-לייף", המתנגד להפלות. אולם הטענות נדחו, עוד אז, על ידי נשיא העמותה.

סאם קוריו, נשיא ארגון "פרו לייף" בקיימברידג' וסטודנט לכלכלה, הכחיש את מעורבות הארגון בטענה כי "החבלה בקונדומים חושפת את המשתמשים בהם למצבים המסכנים חיים, בגלל שהם מגבירים את הסיכוי להיריון בלתי רצוי, ובכך בעצם קונדומים פגומים תורמים לאובדן חיים של עוברים".

באגודת הסטודנטים ביקשו לרכך את חומרת המצב, "קיבלנו קופסה פגומה מהספקים, וכבר התלוננו על כך בתקיפות", אמר נשיא האגודה, תום שגבו, שהדגיש כי הם חוקרים את המקרה במלוא הרצינות. היצרנית," דורקס", פסלה כל אפשרות כזו. דובר החברה מסר כי "יש לנו בקרת איכות קפדנית במיוחד. אנחנו בטוחים שהקונדומים הללו עזבו את המפעל במצב מושלם".

עם כובעון אתה תרגיש בטוח?
עם כובעון אתה תרגיש בטוח?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד