072-3300504

תוכניות ה-MBA למנהלים הטובות בעולם

ה"פייננשל טיימס" דירג את תוכניות הלימודים למנהל עסקים למנהלים הטובות בעולם לשנת 2009. במקום הראשון: התוכנית שמציע בית הספר קלוג בשיתוף עם אוניברסיטת הונג קונג

יובל אל-אור | 08-11-2009 18:19:00

בית הספר קלוג (Kellogg) למנהל עסקים בהונג קונג נמצא במקום הראשון בדירוג תוכניות ה-MBA למנהלים (EMBA), על פי דירוג ה"פייננשל טיימס" לשנת 2009. קלוג מציע את תוכנית המנהלים שלו בשיתוף עם אוניברסיטת הונג קונג (HKUST).

במקום השני נמצאת תוכנית טריום (Trium) הנלמדת במקביל בשלושה מוסדות: בית הספר למנהל HEC בפריז, בית הספר לכלכלה ולפוליטיקה בלונדון ובית הספר למנהל עסקים סטרן באוניברסיטת ניו יורק. במקום השלישי נמצאת התוכנית המשותפת לאוניברסיטת קולומביה וללונדון ביזנס סקול.

בדירוג של שנת 2008, דורגה תוכנית הלימודים של קלוג ואוניברסיטת הונג קונג במקום השני, אולם השנה היא חזרה למקום בו החזיקה גם בשנת 2007 – המקום הראשון, בין היתר תודות לנתוני השכר שדיווחו בוגרי התוכנית.

על פי הסקר, בעוד שכרם הממוצע של מרבית בוגרי המוסדות השונים ירד בשנה האחרונה, שכרם של בוגרי קלוג-הונג קונג נשאר כמעט ללא שינוי ועומד על 345,111 דולר לשנה בממוצע. מנהלים אלו הם שיאני השכר בדירוג והם מחזיקים ביתרון של כמעט 60,000 דולר בשנה על פני בוגרי תוכנית טריום, המדורגת במקום השני.

במסגרת דירוג ה"פייננשל טיימס" נדגמו כ-3,770 בוגרים מ-113 תוכניות ברחבי העולם. מרבית הבוגרים שהשיבו לסקר היה ממוצא צפון אמריקני (44%) ואירופאי (35%) – נתון זה תואם לכך שמעל לשלושה רבעים מבתי הספר שנסקרו ממוקמים באמריקה הצפונית ובאירופה.

יחד עם זאת, מנתוני 2009 עולה כי ממשיך הגידול במספרם של בתי הספר למנהל עסקים מאזורים נוספים, ובמיוחד מאסיה. כמו כן, מבין הבוגרים שהשתתפו במדגם, 14% היו מאסיה ו- 73% מהנסקרים למדו בבתי הספר לעסקים הנמצאים באסיה.

איפה הכי משתלם ללמוד?
איפה הכי משתלם ללמוד?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד