072-3300504

כיתת אמן

הזמר עמית ארז התחיל את הקריירה המוזיקלית שלו בלימודים אקדמיים בהולנד. אז נכון שזה נשמע מגניב, אבל היו גם רגעים לא קלים

אילה שבו | 29-09-2009 14:36:00

למד מוסיקה ב"רוטרדם קונסרבטוריום" בהולנד, במסלול של מוזיקת פופ.

מהו הזיכרון הבולט שלך מתקופת הלימודים?

"את אחד השירים שלי, שנקרא 'או מיי גוד', כתבתי בעקבות חוויה שקרתה בתקופת הלימודים. זה שיר שנכתב בנסיעת רכבת מאוטרכט לרוטרדם, אליה נסעתי כדי להופיע בבמה פתוחה לבד עם הגיטרה. הגעתי לשם, לא הכרתי אף אחד, עמדתי כמו שוקיסט, הופעתי, ירדתי מהבמה והלכתי. נסעתי ברכבת בשלוש בלילה ובקרון ישב איש זקן שגלגל טבק ומשמאלי ישבה בחורה מלאת מחשבות שרושמת לעצמה ביומן. אני ישבתי עם הגיטרה מלא בתהיות קיומיות כמו חיי לאן, האם אני במקום הנכון ולמה נסעתי עד לשם בשביל לבצע שני שירים. לילה קשה. כשנוסעים בלילה ברכבת יש אור בתוכה, בחוץ הכל חושך, ורואים את ההשתקפות של הפנים. נסעתי 45 דקות והסתכלתי על האנשים שבתוך הרכבת. בסופו של דבר כשהגעתי לדירה ברוטרדם תוך 10 דקות כתבתי את השיר על הלילה שעבר. הרווחתי מזה שיר".

איזה סטודנט היית?

"הייתי סטודנט מצוין כי הגעתי תמיד, אבל לא היה הרבה מה לעשות. בלימודים מהסוג הזה אפשר להיות חרוץ ולעשות המון דברים, כמו ליזום מופע עם חומרים מקוריים או קאברים, ואפשר פשוט למלא את המטלות, מה שמצריך מעט עבודה. אני השתייכתי לזן השני.

"באופן כללי, למדתי דברים שכבר ידעתי או כאלה שהרגשתי שאני יכול ללמוד לבד. המורים עצמם אמרו לי שאני צריך לנסוע ללונדון ולנגן את השירים שלי. בזמן השהייה שם בערה בי הידיעה שאני חייב להקליט אלבום. הרגשתי ששם אני לא יכול לגרום לזה לקרות, שאין את הכסף, את הקשרים ואת היכולת לתמרן ולארגן כמו בארץ – בבסיס האם. המוזיקאים שחיפשתי לעבוד איתם היו מוכשרים, אבל האמת היא שישבתי בחדר וידעתי שהמוזיקאים שהכרתי בארץ אוכלים אותם בלי מלח".

עבדת בזמן הלימודים?

"אחת הסיבות שחזרתי הייתה הנושא הכספי. יכולתי לעבוד רק 10 שעות בשבוע והיה קשה למצוא מקום כי לא דיברתי הולנדית. הכסף התחיל להיגמר, ההורים עזרו ומימנו המון אבל זה לא יכול היה להימשך לנצח, וכל שאר התמונה התגלתה כפחות טובה, אבל למדתי המון מהחוויה".

היה מרצה או קורס שהשאירו עליך רושם?

"הקורס שהכי אהבתי לא היה קשור לנגינה, זה היה קורס עיוני במוזיקה מערבית. למדנו שם על כל ההשתלשלות הפולק והבלוז משנות העשרים בארה"ב מתוך הג'אז והרוקנ'רול והזרמים השונים".

יש לך טיפ לסטודנטים?

"טיפ לסטודנטים למוזיקה: אף פעם לא לסמוך על המוסד האקדמי שיעשה עבורך את העבודה. אפשר אמנם לקבל המון מהלימודים, אבל אל תפסיק לעבוד בעצמך ולגרום לדברים שיקרו בעצמך. צריך לעבוד בשטח, מול קהל אמיתי ולא לוותר על זה. לא לצפות שהכרה אקדמאית תקדם אותך לאנשהו".

היית בוחר היום ללמוד משהו אחר?

"אני יודע בוודאות שאני עושה את מה שאני אוהב, אבל אם הייתי עושה משהו אחר, אז הייתי מתלבט בין עבודה עם בעלי חיים, כמו האנשים שמאכילים חיות בספארי, או פסיכולוגיה".

סטודנט מצטיין
סטודנט מצטיין
שיר בעקבות חוויה מהלימודים
שיר בעקבות חוויה מהלימודים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד