072-3300504

לא תלמד - תצליח

מחקר חדש גורס כי דווקא אלו אשר פחות הצטיינו בלימודיהם יהפכו אחר סיומם ליזמים עצמאים, בעוד שאלו שהצטיינו בלימודים יבחרו באפיקי תעסוקה אחרים

איתי קינן | 27-07-2009 13:34:00

אם לא תלמד, לא תצליח! אז זהו, שמתברר כי זה לא בהכרח נכון. מחקר חדש שנערך בארצות הברית על ידי צ'אד מוטרי, כלכלן בכיר של חברה קטנה, מצא כי לא אחת האנשים אשר בתום לימודיהם בחרו להיות יזמים ולהקים עסקים עצמאיים, היו התלמידים הפחות טובים באוניברסיטה.

מוטרי בדק בוגרים של מספר מחלקות שסיימו את לימודיהם בשנת 1993, כשהשאלה שהנחתה אותו הייתה, האם היזמים העצמאיים היו תלמידים טובים או גרועים במהלך הלימודים, לעומת אנשים אשר בחרו באפיקי תעסוקה אחרים.

הצלחה בלימודים או אי הצלחה במקצועות כמו, שפות זרות, מדעי המחשב או עסקים, לא השפיעה על בחירתם המקצועית של הבוגרים. עם זאת, במקצועות הכמותיים, מתמטיקה, מדעים והנדסה, התוצאה הייתה שונה לגמרי. בוגרי מקצועות אלו שהפכו לעצמאים היו תלמידים פחות טובים מהבוגרים שהשתלבו כשכירים בשוק התעסוקה.

הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות, כנראה שהצלחה בלימודים היא לא אחת מדרישות הקדם הנחוצות ליזמים שמעדיפים לעבוד עבור עצמם.

אחד ההסברים לכך היא שהצלחה בלימודים וציונים גבוהים לא מעידה תמיד על יכולת אינטלקטואלית גבוהה או מוטיבציה רבה אלא יותר על התמדה ויכולת לדבוק במסגרת קבועה. הצלחה בלימודים מסתמכת בעיקר על היכולת לענות על דרישות המרצה בהגשת עבודות או בזמן מבחן.

יזמות מסתמכת לא פעם על היכולת של האינדיבידואל להיות בעל מוטיבציה, התמדה ויכולת לעבוד באופן עצמאי. הלימודים באוניברסיטה עוקבים אחר מבנה מסוים שלא כל כך רחוק מהמבנה העסקי של השוק הציבורי. המרצים מוחלפים למעשה על ידי מנהלים ובוסים, מבחנים ועבודות על ידי דרישות ויעדים עסקיים. יזמים לא בהכרח יפרחו בסביבה כל כך מובנת ומקובעת, בדיוק כמו שקרה להם במסגרת הלימודית.

הצלחה בלימודים וציונים גבוהים לא מעידה תמיד על אינטלקט יותר חריף או מוטיבציה יותר גבוהה. החוש היזמי, או הצלחה בו, מסתמכת לא מעט על היכולת של האינדיבידואל להיות בעל מוטיבציה עצמית, לפתח שיטה ולעבוד באופן עצמאי. אנשים אשר בוחרים לפתוח עסקים משלהם מעריכים את עצמאותם יותר מכל וקשה להם לתת דין וחשבון לאחרים, דבר אשר קורה לא מעט בכיתות הלימוד.

סיבה נוספת, היא שהציונים לבדם לא מעידים על דבר. לעיתים דווקא התלמידים המוכשרים יותר, בעלי רמת המשכל הגבוהה יותר, הם אלו שפחות מנסים לעמוד בדרישות כדי להגיע לציונים גבוהים. הסיבות לכך רבות, לעיתים קרובות הם פשוט משתעממים בזמן ההרצאה ומאבדים ריכוז, או שהם עסוקים ברעיונותיהם הנשגבים כך שהציונים לא תמיד מבטאים את יכולותיהם.

חנון נשאר חנון
חנון נשאר חנון
העתיד שייך למגניבים
העתיד שייך למגניבים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד