072-3300504

הקואוצ'ר שיקח אתכם לקולג'

התחרות על מקום בקולג'ים האמריקאים גדולה והמועמדים יעשו הכל כדי להתקבל. הכירו את היועץ האקדמי האישי המלווה משלבי ההרשמה הראשונים ועד לראיון הקבלה הגורלי

איתי קינן | 20-07-2009 13:47:00

תצוגת אופנה שנערכה בחנות בגרינוויץ' נבנתה כולה כסדנת סטיילינג המכינה לראיון הקבלה לקולג'. כפי שפורסם ב"ניו יורק טיימס" לראיון הקבלה מומלץ לבחורים צעירים ללבוש חולצות מכותנה מלאה ולבחורות הצעירות מומלץ ללבוש בלייזר כחול מעל חולצה קצרה או מעל חצאית קצרה.

שאנון דאפ שעומדת מאחורי תצוגת הבגדים, עובדת כיועצת לימודים המכינה את המועמדים לקולג', סיפרה כי היא לרוב גובה ממשפחות כ-15 אלף דולר עבור שירותיה הכוללים הדרכה בתהליך הקבלה, וגם ייעוץ בנושאים מעט בוערים יותר מהתלבושת עצמה.

דאפ היא רק יועצת אחת בתחום שהולך ומתרחב המספק שירותים וייעוץ למשפחות המבולבלות הנתקלות בתהליך הקבלה המתיש והסלקטיבי של הקולג'ים המובחרים. המחיר של דאפ אולי נשמע יקר אך יש גם מי שידרשו 40 אלף דולר או אף יותר משכר לימוד של שנה שלמה, עבור אותו השירות. עם זאת, שום מבחן או רשיון מיוחד לא דרוש כדי לספק שירות כזה ואין שום דרך להעריך את היועצים הטוענים כי להם הניסיון והמפתח להצלחה.

בשלוש השנים האחרונות גדל מספר היועצים המתמחים בנושא. על פי "אגודת יועצי האקדמיה העצמאיים" קבוצה מאורגנת המנסה לקדם כללים בסיסיים וכללי אתיקה. המטרה העיקרית של היועצים, כפי שהגדירה זאת האגודה, היא לעזור ללקוחות שלהם להתקבל לקולג' שהוא הבחירה המועדפת עליהם.

תמורת כמה מאות דולרים יכול יועץ של האגודה לעזור לסטודנט להשלים רשימה של ציפיות מהקולג', לעזור לו לבחור את נושא החיבור האישי ועוד. דרישות אחרות עולות אלפי דולרים, כמו, פיקוח על כל תהליך ההרשמה, או ייעוץ לגבי קורסים שכדאי ללמוד כבר בתיכון או כלי נגינה ללמוד לנגן עליהם, שירשימו את ועדת הקבלה.

חבילת ייעוץ שעולה בניו יורק בסביבות 40 אלף דולר יכולה להתחיל כבר מהשנה הראשונה בתיכון. "מעצבן אותי כשאנשים מתלוננים על התשלום", אומרת ד"ר מישל הרננדז יועצת לענייני חינוך. "אני מהאנשים הבולטים בתחומי. האם אנשים עורכים שיקולים כלכליים כשהם צריכים לעשות ניתוח להסרת גידול במוח ומחפשים מנתח? אם אתה רוצה לחסוך ולקחת מישהו זול, אז אל תפנה לשירותיי"

ד"ר הרננדז מספרת כי ליועץ יכולים להיות עד 25 תלמידים באותה שכבה בתיכון. כמו כן, היא עורכת סדנאות מרוכזות הנפרשות על פני ארבעה ימים עמוסים באוגוסט. בסדנה כזו משתתפים כארבעים מועמדים שכל אחד מהם היה מוכן להיפרד מ-14 אלף דולר תמורת הזכות להשתתף בחוויה.

למרות שאף אחד מהיועצים לא יודה כי העסקים נפגעו בעקבות המצב הכלכלי, חלקם עורכים שינויים בשירות שהם מספקים. למשל, תצוגת האופנה שערכה שאנון דאפ נועדה לקדם את עסקיה וגם כדי לפרסם DVD חדש שהיא מוציאה במחיר נגיש לכל נפש.

מנגד, האחראים על הקבלה, כמו איימי גוטמן נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אומרת כי שום גורם חיצוני לא יכול לצפות את הדרך בה טופס בקשה לקבלה יתקבל או ייבחן. "אני מניחה שיש נחשים ואנשי מכירות בכל תחום", היא אומרת. "והם אורבים ומנצלים את הפגיעות והחרדה של אנשים תמימים".

מה אלון גל היה מייעץ?
מה אלון גל היה מייעץ?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד