072-3300504

חדשות באקדמיה - מי יותר טוב במשא ומתן?

מי יותר טוב במשא ומתן ישראלים או אמריקאים, מה פול מקרטני מחפש בארץ ואיזה קורס חדש מתעסק במדינה?

יעל ללום | 20-05-2009 10:42:00

ניסוי שנערך על ידי מרצה למדע המדינה באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת תל אביב, ד"ר רונית קמפף, מגלה: לישראלים כישורים לנהל משא ומתן לשלום טובים באופן בולט לעומת אלו של האמריקאים.

הניסוי נעשה בקרב סטודנטים ישראלים ואמריקאים באמצעות משחק המחשב "פיסמייקר" אשר מבקש מהשחקן לפעול כאילו היה ראש ממשלת ישראל או יושב ראש הרשות הפלסטינית. על השחקן לחתור לשלום תוך מגע עם הקהילה הבינלאומית, דעת הקהל והקצוות הקיצוניים משני הצדדים.

ממצאיה של המרצה הראו כי בעוד הסטודנטים האמריקאים הצליחו לבצע בממוצע 20 מהלכים בתהליך השלום, הסטודנטים הישראלים ביצעו בממוצע 60 מהלכים. המסקנה של ד"ר קמפף היא שהפוטנציאל לשלום קיים, אך הדרך למימושו היא דרך שינויים בתוכניות הלימודים.

אובאמה, תן לנו לבד!
אובאמה, תן לנו לבד!

עניין ישראלי
ישראל היא כבר לא הפרגית הצעירה שהייתה בעבר, מה שמזמן התייחסות אקדמית רצינית ובין-תחומית למדינה. מי שהרים את הכפפה הוא החוג להיסטוריה באוניברסיטת תל-אביב, ובשנת הלימודים הקרובה ייפתח "מסלול רב-תחומי לתואר ראשון בלימודי ישראל".

המסלול יעסוק בפנים של החברה הישראלית, ויכלול בין היתר קורסים בקולנוע, תקשורת, צבא, ספרות וסוציולוגיה. מסלול לימודים זה על החברה הישראלית יצטרף למסלולים דומים שכבר נלמדים ברחבי העולם ובעיקר בארצות הברית.

פול מקרטני מחפש מוזיקאים ישראלים
ב-LIPA שבליברפול, בית הספר שהקים פול מקרטני, האיש והחיפושית, מקיימים אודישנים ב-40 מדינות מחוץ לבריטניה, והחל משנה שעברה התחילו נציגי בית הספר להגיע לישראל.

האודישנים יתקיימו בבית הספר Muzik שבתל אביב בתאריכים 26-27 למאי, ומקרטני יסתפק הפעם בשליחת נציגים אחרים מבית הספר. לפני המבחנים תתקיים סדנת אמן של אדי לאנדון, חבר להקת “China crisis".

מקרטני הקים את בית הספר על חורבותיו של התיכון בו למד בילדותו, ומאז הפך למרכז מוביל באירופה בתחומי המוזיקה והמחול. מדי שנה ניגשים כ-5,000 מתמודדים למסלולי הלימוד, ומתוכם נבחרים 300 בלבד. במחזור האחרון הצטרפו לבית הספר שבעה סטודנטים ישראלים.

מחפשים את הדבר הגדול הבא. מקרטני
מחפשים את הדבר הגדול הבא. מקרטני
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד