072-3300504

כל החדשות בעולם האקדמי

מה מתכנן משרד האוצר לאוניברסיטאות, איזה שיר זיכרון הכי מושמע, למה מיועד מסע האופניים, ומי קיבלה תואר ד"ר של כבוד? הכל בחדשות

יעל ללום | 27-04-2009 15:27:00

חברה ממשלתית חדשה תוקם ביוזמת משרד האוצר במטרה למדוד, להעריך ולדרג את האוניברסיטאות ואת המכללות הציבוריות בארץ, כך שתיווצר תחרות כלכלית ביניהן. שכן, המשאבים שתקבל כל אוניברסיטה מהמדינה ייקבעו על בסיס גובה הדירוג של המוסד.

כעת מניחים שבעקבות היוזמה צפויים להתקיים שינויים תוכניים, מאחר שהאוניברסיטאות יעדיפו להשקיע משאבים במסלולי לימוד שהיא מתמחה בהם על פני תחומי לימוד אחרים.

החברה, שתפעל תחת משרד החינוך, צפויה להתחיל לפעול כבר השנה, ולהגיש את ממצאיה עם סיום שנת הלימודים 2010.

שיר במדים
"החול יזכור" – זה השיר המושמע ביותר ביום הזיכרון, על פי מחקר שערכו שלושה מדענים מהאוניברסיטה העברית, המרכז האוניברסיטאי באריאל ומכללת ספיר.

מטרת המחקר הייתה לבדוק את תהליך החיול של שירים אשר במקור לא נכתבו כשירי אבל לנופלים, אך הפכו למזוהים עם יום הזיכרון. החוקרים מצאו כי תהליך החיול מתרחש בשלושה הקשרים: היסטורי, גיאוגרפי וביוגרפי, וכי הם קושרים את השיר לאידיאולוגיה ההגמונית של אבל ושכול.

השיר "החול יזכור", שנכתב על ידי נתן יונתן הגיע למקום הראשון ברשימת השירים המושמעים, כאשר אחריו נמצאים "מי שחלם" במקום השני ו"הרעות" במקום השלישי.

רוכבים בשביל הערבה
כמדי שנה, יתקיים ביום העצמאות הקרוב (יום ד') מסע אופניים ממרכז הארץ ועד אילת, מטעם מכון הערבה וארגון חזון.

המסע, שנערך פעמיים בשנה ונועד לשם גיוס תרומות, הוא בן 450 הקילומטרים ומשתתפים בו כ-150 רוכבים. במהלך הדרך ישולבו תכנים הקשורים לאיכות הסביבה ולסכסוך האזורי.

לרגל חגיגות המאה לעיר תל-אביב, ייצא לראשונה המסע מהעיר. בדרך יעברו הרוכבים באשקלון, משאבים, מצפה רמון, קטורה (הקיבוץ בו שוכן המכון) ועד לאילת.

ד"ר של כבוד לאלמגור
אוניברסיטת תל-אביב החליטה להעניק תואר ד"ר של כבוד לשחקנית גילה אלמגור.

בין הנימוקים לבחירה צוין כי "זוהי הוקרה על תרומה שאין שנייה לה לתרבות בישראל כגברת הראשונה של הבמה והמסך, ועל דרכה המקצועית המזהירה כשחקנית, סופרת, תסריטאית ואישיות תקשורתית, המשתרעת על פני יותר מחמישים שנה".

הטקס יתקיים ב-18 למאי, בהשתתפות ראשי האוניברסיטה ואישי ציבור נוספים. במהלך הערב יינתנו תארי ד"ר של כבוד לפילוסופיה לאישים נוספים, בהם לשעבר מבקרת המדינה השופטת מרים בן פורת וראש העיר תל-אביב-יפו, רון חולדאי.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד