072-3300504

תואר במדעי הפייסבוק

אוניברסיטה בבריטניה פתחה מסלול לימודים חדש - תואר שני במדיה חברתית. עכשיו לא חייבים לרפרש ללא הפסקה בשביל להיות מומחים בטוויטר, פייסבוק ומייספיס

יעל ללום | 31-03-2009 17:27:00

אם גם על מסך המחשב שלכם מופיע עמוד הבית של פייסבוק במקום קובץ וורד עם סיכומי שיעורים, יכול להיות שתואר במדעי הפייסבוק הוא בדיוק בשבילכם.

אוניברסיטת בירמינגהאם שבבריטניה הודיעה כי היא פותחת מסלול חדש ללימודי תואר שני במדיה חברתית הכוללת התמחות בפייסבוק, טוויטר, מייספייס ודומיהם. הסטודנטים יקבלו כלים ליצירת בלוג אישי, העלאת פודקאסטים (מעין תוכנית רדיו המופצת באינטרנט באופן חופשי) וניצול מקסימלי של המדיה החברתית לצורכי שיווק.

"התואר לא מיועד לחנונים של טכנולוגיה", אומר ג'ון היקמן, מייסד התוכנית. "הוא יקסום לסטודנטים שמעונינים להיכנס למדיה החברתית באופן מקצועי, כמו עיתונאים או אנשי יחסי ציבור".

כצפוי, התוכנית, שעולה למעלה מ-5,000 דולר, גורפת גם לא מעט ביקורת, בעיקר לאור המשבר העולמי. "זה בזבוז של משאבי האוניברסיטה", טוען הסטודנט ג'יימי ווטרמן. "תוכן הקורסים האלה הוא כל כך בסיסי שניתן ללמוד אותו לבד בבית".

אז האם תיפתח תוכנית דומה גם בארץ? "התחום של מדיה חברתית הוא חשוב ויש לו מקום של כבוד בלימודי תקשורת", אומר ד"ר יובל דרור, חוקר ומרצה בתחום אינטרנט וטכנולוגיה ובעל הבלוג 'מאבד תמלילים'. "מי שרוצה להתייחס לתחום הזה באופן מחקרי זקוק ללמוד את התיאוריה ולא רק את הפרקטיקה, ולכן חשוב להכיר את המדיום ולחקור אותו", מוסיף דרור.

בנוסף, עולה גם השאלה האם תואר במדיה חברתית ימשיך להיות רלוונטי גם בעוד מספר שנים. "זה כאן כדי להישאר", טוען דרור. "אני לא בטוח שפייסבוק או טוויטר יישארו, אבל לדעתי יהיו פיתוחים עד שיגיע 'הדבר האמיתי', כמו 'גוגל' בתחום מנועי החיפוש למשל. יש שינוי אמיתי לגבי חלק מהאוכלוסייה לפחות".

לא חייבים לרפרש
לא חייבים לרפרש
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד