072-3300504

בעברית מעלים את שכר הלימוד

באוניברסיטה העברית בירושלים הודיעו לתלמידים כי בניגוד להבטחות, שכר הלימוד יועלה. באגודות הסטודנטים קוראים שלא לשלם את הכסף, ובמל"ג מבטיחים דיון בעניין

יעל ללום | 23-03-2009 14:17:00

במפתיע, ובניגוד להבטחה האחרונה לסטודנטים, קיבלו אתמול סטודנטים לתואר ראשון מהאוניברסיטה העברית בירושלים הודעה כי יחויבו בתוספת של 138 ש''ח לשכר הלימוד. נראה כי מדובר בסנונית ראשונה וכי בקרוב סטודנטים משאר האוניברסיטאות בארץ יקבלו הודעה דומה.

התפתחות זו באה למרות הודעתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לפני מספר חודשים, כי בכוונתו להעביר כחצי מיליארד ש''ח להבראת מערכת ההשכלה הגבוהה, ושבעקבות תוספת זו יוקפא שכר הלימוד. עם זאת, עדיין קיימת חוסר הסכמה בעניין 40 מיליון ש"ח, בין משרד האוצר לבין הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה, ולכן התוספת המאוחרת בשכר הלימוד.

"ראשי האוניברסיטאות פשוט אדישים לציבור הסטודנטים", אומר בן אראלי, סטודנט בתוכנית 'רביבים' באוניברסיטה העברית. "כשמתקבלות החלטות ברמה הארצית והמדינה נותנת מרחב נשימה כספי, אז באה האוניברסיטה העברית ומחליטה להעלות בכל זאת את שכר הלימוד. זה עצוב שדווקא בתקופה זו אדישים לציבור שנפגע בצורה קשה מהמצב הכלכלי".

ההודעה על התוספת התקבלה דרך המייל, ובה נמסר, בנוסף לברכת חג שמח, כי שכר הלימוד שעמד עד עתה על 9,202 ש''ח, יעלה ויסתכם ב-9,350 ש''ח. הסכום הנוסף ייגבה ב-15 לאפריל.

עוד כסף
עוד כסף

אגודת הסטודנטים: אל תשלמו
אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית מתנגדת להעלאה, וקוראת לציבור הסטודנטים שלא לשלם את הכסף. "אני אעשה מה שהחליטה האגודה", אומר אראלי. "אם בעקבות ההתפתחות הזו תתקיים שביתה נוספת אני אתמוך בה, ואעשה ככל שביכולתי כדי לתרום לה".

גם יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, בועז טופורובסקי, מגנה את ההחלטה: "לא ייתכן שהועברו חצי מיליארד שקלים להשכלה הגבוהה, תוך כדי הבטחה לסטודנטים כי שכר הלימוד יוקפא, וכעת ות"ת והאוצר מנסים להתחמק מהסיכום.

"אנו פועלים מול ות"ת, מל"ג, האוצר ושרת החינוך בכדי לבטל את הגזירה ולא נשלים איתה. בינתיים אנו קוראים לסטודנטים שלא לשלם את התוספת, שכן היא תבוטל", מוסיף טופורובסקי.

תגובות
האוניברסיטה העברית מסרה כי "לא מדובר בהחלטה בלעדית של האוניברסיטה כי אם של ועד ראשי האוניברסיטאות", עוד הוסיפו באוניברסיטה כי הם סופגים את עיקר הביקורת רק בגלל שהיו אחראים מספיק להעביר לסטודנטים את המידע. כמו כן, באוניברסיטה מוסיפים כי אם יוחלט לבטל את התוספת בשכר יזוכו הסטודנטים ששילמו בסכום המלא.

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר כי "ביום רביעי תתקיים ישיבה מיוחדת של הות"ת שתדון בעניין, יחד עם יו"ר התאחדות הסטודנטים ויו"ר ארגון הסטודנטים, ולאחר מכן תתקבל החלטה בקשר לשכר הלימוד".

ממהרים להודיע. האונ' העברית
ממהרים להודיע. האונ' העברית
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד