072-3300504

תואר שני במדעי הביטלס

40 שנה לאחר קום הלהקה הטובה בעולם החליטו בליברפול לפתוח מסלול מ.א חדש ללימודי הביטלס. דני רובס מאושר ורוצה גם

יעל ללום | 09-03-2009 17:27:00

ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו ככל הנראה לא דמיינו שהם – שהצהירו בפומבי על מין חופשי וסיפרו על הזיותיהם משימוש בסמים, יהיו מושא למחקר באקדמיה. ובכל זאת, אוניברסיטת 'הופ' שבליברפול, עיר מוצאם של חברי הלהקה, הכריזה בשבוע שעבר על פתיחת מסלול M.A חדש ללימודי הביטלס.

"אני חושב שכבר הגיע הזמן לתוכנית כזאת אחרי 40 שנה שהלהקה קיימת", אומר דני רובס, מעריץ מושבע של הלהקה. "זה אחד האירועים המשמעותיים ביותר שקרו בעולם באופן כללי ובעולם המוזיקה בפרט".

התוכנית, שנקראת 'הביטלס – מוזיקה פופלארית וחברה', תכלול בנוסף לניתוח מוזיקלי וטקסטואלי של שירי הרביעייה המופלאה, גם עיסוק תרבותי בתעשיית מוזיקת 'אחרי-מלחמה', תת-תרבויות וחשיבות האותנטיות והלוקאליות בחברה.

"זו להקה ששינתה תודעה של דור שלם", מוסיף רובס. "השירים של הביטלס מלאים בהמון רבדים, ברמה הטקסטואלית והמוזיקלית כאחד. מוזיקה היא לא רק בידור. היא יכולה להגיע לדרגה של אמנות משמעותית גם מבחינה פוליטית ורגשית. אנשים שילמדו על הביטלס יהפכו להיות אנשים טובים יותר".

מייק ברוקן, מרצה בכיר בחוג למוזיקה פופולרית באוניברסיטת הופ, מסביר את פתיחת המסלול הייחודי. "למעלה מ-8,000 ספרים נכתבו על הביטלס, אבל מעולם לא נערך מחקר אקדמי מקיף שניתן להשתמש בו. הגיע הזמן לשים את הלהקה תחת מיקרוסקופ אקדמי".

אז האם בקרוב ייפתח חוג דומה בישראל? רובס סבור שצריך. "אני חושב שיש המון אמנים בארץ שהמוזיקה שלהם משנה עולם וצריך ללמוד עליהם באקדמיה, כמו שלום חנוך, נעמי שמר ומאיר אריאל. מוזיקה היא דבר חשוב ממש כמו ביטחון, כלכלה וחינוך".

הי ג'וד, יש'ך סיכומים?
הי ג'וד, יש'ך סיכומים?
חיפושולוג ידוע. רובס
חיפושולוג ידוע. רובס
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד