072-3300504

הפגנות נגד ובעד אל"מ שרביט-ברוך

שיעורה הראשון של אל"מ פנינה שרביט-ברוך, ראש מחלקת דין בינלאומי בצה"ל, באוניברסיטת ת"א, עורר היום הפגנות של סטודנטים מימין ומשמאל

יעל ללום | 05-03-2009 17:52:00

היום (ה') התקיים השיעור הראשון של אל"מ פנינה שרביט-ברוך בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, דבר שגרר הפגנות של סטודנטים הן מימין והן משמאל. שרביט-ברוך נמנעה מלהיכנס לעימותים עם המפגינים והוכנסה לכיתה מדלת אחורית.

מינוי של שרביט-ברוך, המכהנת כראש מחלקת דין בינלאומי בצה"ל, עורר התנגדות כבר לפני מספר שבועות מצד מרצים מהאוניברסיטה, סטודנטים ואנשי רוח שטענו כי העסקת מרצה שהייתה שותפה להכשרת פשעי המלחמה במבצע "עופרת יצוקה" איננה לגיטימית.

מנגד, בקרב חוגי הימין זכה המינוי לתמיכה ולעידוד. המצדדים מבקרים את ההתערבות בחופש הביטוי וגורסים כי באקדמיה יש לאפשר למגוון הקולות להישמע.

"המינוי הזה משקף את ההתנערות של האקדמיה בישראל מלקיחת אחריות על המציאות שבה היא נמצאת", אומרת אינה מיכאלי, בוגרת תואר ראשון מאוניברסיטת ת"א וסטודנטית לתואר שני בלימודי תרבות באוניברסיטה העברית.

"בשם החופש האקדמי מצדיקים העסקה של מישהי שנתנה יד לפשעי מלחמה", אומרת אינה מיכאלי, בוגרת תואר ראשון מאוניברסיטת ת"א וסטודנטית לתואר שני בלימודי תרבות באוניברסיטה העברית, "אני חושבת שזה שהאוניברסיטה צריכה להיות מקור לחשיבה עצמאית והיא לא צריכה להיות מגייסת למדיניות השלטון. במקום שהפקולטה למשפטים תוכל לפתח עמדה ביקורתית כלפי מערכת המשפט בישראל, היא מגבה את מדיניות הממשל".

את הסטודנטים שתומכים בשרביט-ברוך מייצג ארגון "אם תרצו" הפועל בקמפוסים שונים בארץ. "הגענו כדי לתמוך בה ובכל חיילי צה"ל שיצאו למלחמה מוצדקת ומוסרית", אומר עמית ברק, סמנכ"ל "אם תרצו" וסטודנט להיסטוריה.

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "הפלורליזם הוא נשמת אפה של אוניברסיטת ת"א, חלק מהצדקת קיומה ומתפקידה החברתי החשוב. במקרה הנוכחי, מחה על העסקתה של פנינה שרביט-ברוך איש סגל אחד ויחיד בפקולטה למשפטים, ואף הוא הבהיר לאחר מכן, שלדעתו צריך להעסיק אותה, שכן הפקולטה אינה בית משפט.

"הנהלת האוניברסיטה סבורה כי אין לבחון או להעריך את עמדותיהם המשפטיות, הפוליטיות, והמוסריות של מוריה, כל עוד אלו נמצאות במסגרת החוק ובמסגרת המקובל בחברה דמוקרטית. להיפך, האוניברסיטה משתדלת תמיד לחשוף את תלמידיה למגוון דעות והשקפות ומעודדת דיון אקדמי מושכל גם בשאלות שנויות במחלוקת".

הפגנות בעד מינוי שרביט-ברוך
הפגנות בעד מינוי שרביט-ברוך
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד