072-3300504

מבחן האוניברסיטאות הגדול

מתלבטים לאיזו אוניברסיטה להירשם? חוששים שלא תמצאו חברים בקמפוס? לא יודעים איפה כל הסטודנטים מבלים בערבים? כל התשובות לפניכם, עכשיו רק תבחרו איפה ללמוד

יעל ללום | 24-02-2009 14:02:00

אוניברסיטת בן גוריון בנגב
מי בא ללמוד?

בניגוד לערים האחרות, הסטודנטים בבאר שבע בדרך כלל אינם תושבי המקום. מדובר באנשים שרוצים לצאת מהבית ולחוות לימודים שיש בהם דגש על הפן החברתי.

אווירה בקמפוס:

השמש הדרומית עושה טוב לאווירה באוניברסיטה וגורמת לסטודנטים לשבת בדשא רוב הזמן ולא להילחץ מהלימודים. למרות שהחוגים נמצאים בבניינים נפרדים, כולם נפגשים ב"בית הסטודנט", שמאכלס דוכנים, מחשבים, חנויות וכדומה.

מה עושים בערב?

בעוד שבערים אחרות הפאבים מיועדים לאוכלוסייה צעירה באופן כללי, בבאר שבע יש מקומות סטודנטיאליים מובהקים. רוב הסטודנטים יוצאים לבירה ב"פאבלו", "רוזה", "עשן הזמן" וכו'. למסיבות הולכים לברקה או לדראפט. במהלך חודש יולי מתקיים פסטיבל סמילנסקי - מדרחוב עם הופעות, הצגות ודוכנים והכל בחינם.

עלות:

הדרום מנצח בגדול מבחינת העלות הנמוכה. שכר הדירה מאוד זול ומהבחינה הזו אין הבדל גדול בעלויות בין מגורים בעיר למגורים במעונות. גם ההוצאות על המחייה ובילויים נמוכות משמעותית ביחס לערים אחרות.

תחבורה:

די קל להגיע ממקום למקום בתוך העיר בזכות התדירות הגבוהה של האוטובוסים והעלויות הנמוכות שלהם ושל המוניות.

חזק בשאנטי? אונ' בן גוריון
חזק בשאנטי? אונ' בן גוריון

אוניברסיטת תל אביב
מי בא ללמוד?

רבים מהסטודנטים הם תושבי מרכז הארץ. יחד עם זאת, לא מעטים מגיעים גם מהצפון והדרום.

אווירה בקמפוס:

הסטיגמה אומרת שבאוניברסיטה הנמצאת בצפון תל אביב לומדים בעיקר צפונבונים, אבל בפועל הדבר לא מדויק ויש המון סוגי אנשים: האסרטיביים ממנהל עסקים, הפלצנים מהחוג לקולנוע, הפאקצות ממשפטים ועוד ועוד.

מה עושים בערב?

מכיוון שאין בארץ אף עיר שמשתווה לתל אביב בכמות מקומות הבילוי ובחיי הלילה שהיא מציעה, לסטודנטים במקום אין בעיה למצוא לאן לצאת - הם רק צריכים לבחור.

לעומת זאת, לאלו שגרים במעונות שליד האוניברסיטה, קצת יותר קשה ונותר להם בעיקר להתלבט בין הפאב השכונתי "ראש פינה" או בית הקפה שסמוך לאוניברסיטה.

עלות:

תל אביב היא העיר הכי יקרה לסטודנטים, מבחינת שכר דירה ומחייה.

תחבורה:

התחבורה הציבורית בעיר היא יחסית נוחה, למרות שסטודנטים שגרים בקרבת האוניברסיטה או במעונות נמצאים בבעיה כשהם יוצאים בערבים למרכז העיר, מאחר שאחרי חצות אין כבר אוטובוסים שנוסעים לצפון העיר.

רק צפונבונים? אונ' ת"א
רק צפונבונים? אונ' ת"א

האוניברסיטה העברית בירושלים
מי בא ללמוד?

תושבי ירושלים והסביבה ושאר צעירים שמעונינים לספוג קצת רוח קודש או קוליות אינטלקטואלית.

אווירה בקמפוס:

הסטודנטים באוניברסיטה העברית הם די חנונים אז לא כדאי לצפות לקבל שכטה מג'וינט באיזו מחששה, אבל מדי שבוע יש הופעה בדשא חברה שמעוררת קצת חיים בקמפוס.

כמובן שהאווירה משתנה בהתאם לחוג הלימודים: סטודנטים למשפטים מתגודדים סביב הבניין שלהם. סטודנטיות מחינוך, עבודה סוציאלית ודומותיהן נאספות במעגלי דשא אימתניים ומדעני הרוח עומדים באופן קבוע בתור לספרים השמורים.

מה עושים בערב?

מי שגר במעונות בדרך כלל נשאר בהם, או שהוא משקיע והולך לפאב "רזניק" שגם כן במעונות. מי ששוכר דירה בירושלים ילך לראות סרט בסינמטק, ייצא למקום סליזי כמו ה"צעצוע" או ה"יהושע", לבר אפלולי ומחתרתי כמו ה"סירא" או ה"אוגנדה", או למקום למגניבים כמו ה"מונא".

עלות:

מחירי הדירות בירושלים הם נמוכים רק בקצת מתל אביב, אבל המחייה זולה יותר בזכות המרכולים הזולים בעיר.

תחבורה:

התחבורה הציבורית בירושלים היא די נוראית, בעיקר בגלל הבניה הרבה ברחובות שגורמת לפקקים. בקיץ יש אוטובוסים גם בלילה, מה שמאפשר גם לדיירי המעונות לצאת עד שעות מאוחרות בלילה.

כולם חנונים? אונ' העברית
כולם חנונים? אונ' העברית

אוניברסיטת חיפה
מי בא ללמוד?

רוב הסטודנטים שלומדים באוניברסיטת חיפה הם כאלה הגרים באזור הצפון או מי שהתעקשו על תוכנית לימודים ייחודית שיש בקמפוס.

בין הסטודנטים ניתן למצוא רוחניקים שהולכים לגור בעוספייה, כאלה בעלי מודעות פוליטית שגרים בשכונת הדר וצעירים מטופחים שנוהגים לצאת לפאבים ברחוב מוריה.

אווירה בקמפוס:

הקמפוס של אוניברסיטת חיפה מתוכנן ארכיטקטונית בצורה שמאפשרת לאנשים בכל הפקולטות להתערבב ולהיפגש ב"קפה דשא".

מה עושים בערב?

ההווי הסטודנטיאלי בחיפה הוא די שומם, אבל עדיין אפשר לצאת למקומות הבילוי ברחוב מוריה, לפאבים במרכז הכרמל, לסינמטק או להופעות מוזיקה ב"סיטי-הול", ב"ביט" ו"במרתף 10". מי שמחפש אווירה יהודית-ערבית, ימצא אותה בעיקר בשכונת הדר.

עלות:

בחיפה המגורים, המחייה והבילויים זולים יותר מבת"א וירושלים, אבל יקרים יותר מבאר-שבע.

תחבורה:

יש שיאמרו שבחיפה צריך אוטו. מדובר בעיר עם שיפועים קשים להליכה או לרכיבה, והתחבורה הציבורית מתפקדת אבל טעונה שיפור, בעיקר בלילה כשנגמרים האוטובוסים.

הקפיטריה - מקום בילוי? אונ' חיפה
הקפיטריה - מקום בילוי? אונ' חיפה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד