072-3300504

מעצבים דירות בחולון, מלגות פר"ח ועוד בחדשות אקדמיה

בקנדה ממשיכים להפגין נגד ישראל, בחולון מעצבים דירות למשתתפי האח הגדול ומלגות פר''ח בהקפאה. חדשות האקדמיה

יעל ללום | 17-02-2009 17:06:00

המערכה בעזה אמנם הסתיימה באופן רשמי, אך המחאה נגד פעולות ישראל בחו''ל נמשכת, והפעם בקנדה. סטודנט יהודי מאוניברסיטת יורק שבטורונטו, קיבל בשבוע שעבר איום על חייו ועל חיי משפחתו. הסטודנט, שבלט בפעילות פרו ישראלית בקמפוס האוניברסיטה, קיבל שיחת טלפון, בה איים עליו הדובר כי אם לא יפסיק לפעול למען ישראל, יעמדו חייו וחיי בני משפחתו בסכנה.

בתקרית נוספת שארעה השבוע באותה אוניברסיטה, הקיפו פעילים אנטי-ישראלים את משרדי ארגון "הלל" באוניברסיטה וצעקו סיסמאות נגד ישראל והיהודים. סטודנטים רבים באוניברסיטה, שבה נוכחות גבוהה ליהודים ולישראלים, לוקחים חלק בפעילויות של "הלל". באוניברסיטה לומדים גם סטודנטים מוסלמים רבים ומועצת הסטודנטים שלה פירסמה לפני כחודש גינוי רשמי נגד 'עופרת יצוקה'.

מווילת 'האח הגדול' לדירות מעוצבות
סטודנטים לעיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון (H.I.T.) הופתעו לגלות כי במסגרת אחד הקורסים הם מתבקשים לעצב חללי מגורים לכל אחד ממשתתפי התוכנית 'האח הגדול'.

כל סטודנט מונה למעצב הפנים של אחד המשתתפים, כשמוטל עליו לבטא את גישתו התיכנונית בהקשר של 'מגורים' ו'ריאליטי'. הקורס עצמו התקיים באווירה של תוכנית ריאליטי, ובמסגרתו התבקשו הסטודנטים לגייס את כספי הפרוייקט בעצמם. "מצאנו את עצמנו עושים המון דברים מטורפים, החל ממכירת אקססוריז בשדרות רוטשילד בת"א, ועד הכנת ומכירת מנות קוסקוס ברחבי הקמפוס", סיפר אחד הסטודנטים.

עיצובי הדירות יוצגו במסגרת תערוכה בגלריית זהזהזה בנמל ת''א בין ה-5 ל-14 במרץ.

המכללה נסגרה, הסטודנטים מיואשים
1,000 סטודנטים גילו השבוע כי המכללה שבה למדו נסגרה. בעליה של "המכללה להכשרה והסבה מקצועית", מכללה הכשירה סטודנטים למקצועות כמזכירות רפואית, סייעות לרופאי שיניים וסוכני נסיעות, ברח ככל הנראה לחו"ל, והותיר את הסטודנטים ללא התעודה המקצועית.

עוגמת הנפש לא מסתכמת בהפסקה הפתאומית של הלימודים: חלק מהסטודנטים שילמו שכר לימוד גם לסמסטר השני, ואחרים אף שילמו במזומן לשנת הלימודים הבאה. גם מורי המכללה נפגעו מהסגירה הפתאומית של המוסד ונותרו מחוסרי עבודה, עם הלנת שכר של החודשיים הקודמים. המכללה פעלה בארבעה סניפים ברחבי הארץ: בתל-אביב, בירושלים, בחיפה ובאשדוד.

הוקפאו התשלומים עבור פרוייקט פר''ח
סטודנטים רבים מסתמכים עליהן בתקווה שיחזיקו אותם כלכלית בזמן הלימודים, אך מלגות הפר"ח של אלפים מהם ברחבי הארץ מוגדרות, נכון להיום, כמוקפאות.

ממשרד החינוך, שאמור היה להעביר את הכספים הללו במהלך החודש האחרון, נמסר כי ביצוע התשלום תלוי בדיונים על הסכם שאמור להיחתם בין המשרד לבין ארגון פר"ח, וכי הדיונים טרם הסתיימו. 20% מכלל הסטודנטים במדינה משתתפים בפרוייקט פר"ח, הפועל כבר למעלה מ-30 שנה. במסגרת פר''ח חונכים הסטודנטים ילדים ונוער מעוטי יכולת בתמורה למלגת מחייה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד