072-3300504

GAME OVER

האם בגלל 'וורלד אוף וורקראפט' יהיו פחות אקדמאים? בארה"ב חוששים שכן. אחרים דווקא בטוחים שמשחק האונליין הפופולארי בעולם יצמיח דור של גאונים

יעל ללום | 12-01-2009 12:07:00

הייתם חושבים שהסיבות העיקריות לנשירת סטודנטים מלימודים גבוהים תהיינה מצב כלכלי או קושי בלימודים, אבל בארה"ב גילו כי האויב שמפריד בין הסטודנט לתואר שלו הוא דווקא משחק מחשב.

המשחק 'וורלד אוף וורקראפט', הוא משחק האונליין הפופולארי בעולם, ובעל מספר שיא של 11 מליון שחקנים רשומים ברחבי העולם. כל שחקן בוחר לעצמו דמות (גמד, טרול, בן אנוש) ומנסה להביס אויבים לבדו, או על ידי הצטרפות ל'גילדות' של שחקנים אחרים.

על אף הצלחתו של המשחק, יש לו אויבים שאף טרול עדיין לא הצליח לחסל, והם מבקרי המשחק שמודאגים מהשפעתו על השחקנים. הוועדה לתקשורת פדרלית בארה"ב הכריזה לאחרונה ש"באופן מפתיע, אחת מהסיבות הראשיות לנשירת סטודנטים מקולג'ים בארה"ב היא התמכרות למשחקי מחשב אונליין, כמו ה'וורלד אוף וורקראפט".

יועץ באוניברסיטת מינסוטה שנתקל בבעיות אישיות ובבעיות למידה של סטודנטים רבים, סיפר שבתחילה הוא היה סבור שהסיבה לבעיות הייתה עישון סמים, אך במהרה הוא הבין שהסטודנטים שתחת חסותו התמכרו למשחק המחשב.

לצד הביקורות המודאגות מהמשחק, הוא זוכה גם לחיזוקים חיוביים, בעיקר מצד הורים שדוגלים ב'חינוך מהבית'. בכתבה שהתפרסמה ב'פוקס ניוז' סיפרו ההורים שהם מחבבים את המשחק, וסבורים שכאשר ילדיהם משחקים בו מתפתחות אצלם יכולות קוגניטיביות ואף יכולות חברתיות, בזכות הקמות הגילדות עם השחקנים האחרים.

תומך נוסף הוא קונסטנס סטיינקולר, חוקר בתחום החינוך מאוניברסיטת וויסקונסין, שערך מחקר על קהילת השחקנים במשחק. לטענתו, בפורומים של הגיימרים קיימים טקסטים שהוא מגדיר כספרות מדעית. השחקנים, לדבריו, מעלים השערות שמגובות בהיפותזות ובנתונים סטטיסטיים, מה שמעיד על רמת החשיבה הגבוהה שלהם.

התופעה לא פסחה על ישראל, גם פה ניתן למצוא שפע של שחקנים מכורים. גל, סטודנט למדעי המחשב ומנהל פורום של המשחק, מבין את החשש מפני התמכרות. "זה משחק שקל נורא להתמכר אליו ולשרוף עליו הרבה זמן, אבל אני משחק במשחק לא מעט ומצליח להסתדר עם לימודים. זה לא בלתי אפשרי". ולמרות זאת, גל ממליץ לסטודנטים ששואפים לסיים את התואר בזמן ומעולם לא שיחקו במשחק לא להתחיל עכשיו. אולי רק לאחר קבלת התעודה.

ללמוד למבחן או לחסל את המפלץ?
ללמוד למבחן או לחסל את המפלץ?
האם יהיה לה תואר?
האם יהיה לה תואר?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד