072-3300504

לא רק יפה

השחקנית ימית סול זוכרת בעיקר את התקפי החרדה שהיו לה לפני המבחנים בתואר הראשון בפסיכולוגיה. זה לא מנע ממנה להתחיל תואר שני. בקרוב על ספת הפסיכולוגית

יעל ללום | 04-01-2009 10:23:00

בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ממכללת ר"ג - האוניברסיטה הפתוחה. כיום לומדת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת חיפה.

מה הדבר שאת הכי זוכרת מתקופת הלימודים?

"היו לי התקפי חרדה לפני מבחנים וזה נהיה בלתי נסבל. בגלל שידעתי שאני ארצה להמשיך לתואר שני שדורש ממוצע גבוה, הייתי חייבת ללכת למועד ב' על כל ציון שמתחת ל-90. אבל מה מדהים? לא יהיו לי עוד מבחנים לעולם!! זרקתי את העט! אמרתי זהו".

איזו סטודנטית היית?

"הייתי לומדת בעיקר למבחנים. כל כמה זמן, כשסף החרדה שלי היה עולה, הייתי מצלמת מכולם את כל הסיכומים. בתואר הראשון הייתי לומדת בעיקר לפני המבחנים.

"עכשיו, בתואר השני, אין לי ממש ברירה ואני לומדת כל יום. לא מדובר רק על ציונים ומבחנים, אלא זה ממש לימודים שגורמים להתפתח ולגדול עם עצמך".

עבדת בזמן הלימודים?

"בתואר הראשון עבדתי במלצרות בכל מסעדה בת"א, ואז גם בתחום המשחק – בפיג'מות. היום אני לא יכולה להבריז או לעבוד תוך כדי הלימודים, כי אי אפשר להשלים שיעורים, הרבה מזה חוויתי. אני מאוד אוהבת ללמוד. כשתיגמר השנה אני אהיה ממש אבודה.

"לא הסכמתי לפרוייקטים שתפסו הרבה זמן כי הלימודים באו לפני המשחק. היו לי כמה התלבטויות קשות ובינתיים הלימודים זכו בכל אחת מהן".

היה מרצה או קורס שהשאירו עליך רושם?

"בתואר הראשון יש את גיל ונטורה שלימד פסיכולוגיה קוגניטיבית והרבה יותר מזה. בתואר השני יש מלא, אני אוספת מנטורים, כמו למשל לי גייבר, פרופ' שמשון רובין, עמנואל ברמן".

יש לך טיפ לסטודנטים?

"להבין שאשמה על זה שאתה לא עושה מספיק היא תחושה שתלווה אותך לאורך השנים... זו תחושה בלתי נמנעת, אבל זה גם בסדר לא לעשות לפעמים.

"נראה לי שנתגעגע לשלב הביניים הזה. אני מסתכלת על עצמי מרחוק ואומרת שזה כיף שיש תחושה שאתה סטודנט ולא מחויב לשום דבר. אני עדיין נהנית מזה בטירוף".

היום היית בוחרת ללמוד משהו אחר?

"פסיכולוגיה זה בשבילי, אבל יש עוד דברים שבא לי ללמוד. היה מעניין אותי ללמוד פילוסופיה אבל גם משהו פרקטי כמו משפטים או כלכלה. הייתי רוצה ללמוד הכל".

"לא יהיו לי עוד מבחנים לעולם"
"לא יהיו לי עוד מבחנים לעולם"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד