072-3300504

לא מסיימת

העיתונאית גל גבאי למדה כמעט בכל האוניברסיטאות בישראל, אבל עדיין אין לה תואר ראשון

יעל ללום | 27-11-2008 13:44:00

העיתונאית גל גבאי למדה חמש שנים באוניברסיטאות, אך טרם סיימה תואר אקדמי. "אני עוד מעט בת 40 ועדיין לא החלטתי מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה.

"התחלתי במכינה של המדעים המדויקים באוניברסיטה העברית, כי חשבתי ללמוד כימיה או תזונה קלינית. אחר כך עברתי לבאר-שבע, שם למדתי שנתיים פילוסופיה ומדעי המדינה באוניברסיטת בן גוריון, ולא סיימתי. עברתי לתל אביב, ולמדתי מדע המדינה שנה אחת, עזבתי ולמדתי שנה סוציולוגיה ולימודי נשים (מגדר), ועד היום לא סיימתי. אני מהסוג שרוצה את הכל ולכן לא מסיים שום דבר".

איזו סטודנטית היית?

"אמנם לא סיימתי אבל הציונים שלי היו מאוד גבוהים. למדתי מתוך עניין ורצון מאוד חזק. ידעתי שאני מחפשת מה מעניין אותי. בכל תואר יש קורסים ספורים מעניינים, והמון קורסים לא מעניינים שהם קורסי חובה. אני מספיק ילדותית שאני לא מסוגלת לשלם את מחיר השעמום".

מה הדבר שאת הכי זוכרת מתקופת הלימודים?

"הייתי מאלה שאף פעם לא מרוצים מהציון. היו ציונים שהתבכיינתי עליהם שלימדו אותי על היכולת שלי להתקטנן ביני לביני. חלקתי את זה רק עם שתי נשים ביקום שידעתי שלא ילעגו לי לנצח נצחים".

עבדת בזמן הלימודים?

"כשלמדתי בירושלים הייתי ברמנית, מורה מחליפה ומדריכת נוער עבריין. בבאר שבע כבר הייתי עיתונאית, כתבת במקומון 'קול הנגב', ובתל אביב בחדשות ערוץ 2".

היה מרצה או קורס שהשאירו עליך רושם?

"בבאר שבע - פרופ' עדי פורוש, פילוסופיה של המשפט. ד"ר דפנה האקר שלימדה מגדר ומשפט. הקורס של פרופ' יהודה שנהב באוניברסיטת ת"א היה לי כלי נפלא לכל עבודותיי העיתונאיות".

יש לך טיפ לסטודנטים?

"להשתוקק, לא לאבד את הסקרנות הטבעית, לא להטביע אותה בתוך הישגיות. אני אומרת לילדי כמו שאמי אומרת לי, ללכת אחרי ליבם כדי שלא יתחרטו על חייהם".

היום היית בוחרת ללמוד משהו אחר?

"מעבר למה שכבר למדתי, הייתי רוצה ללמוד משפטים, כלכלה ופסיכולוגיה".

"מהסוג שרוצה הכל ולא מסיים". גבאי
"מהסוג שרוצה הכל ולא מסיים". גבאי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד