072-3300504

דרושה דירה

לחפש דירה זה לא כיף גדול. לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית כינסנו ארבעה צעירים מחיפה, ת"א, באר שבע וירושלים שסיפרו לנו על החיפושים המפרכים ועל יתרונות בדירה שמצאו. חלק א'

יעל ללום | 04-11-2008 12:27:00

תל אביב
מי אני?

דניאל סלוצקי. לומד סוציולוגיה של החינוך לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, במקור מפתח תקווה.

איפה גרת?

"גרתי בארלוזורוב כמה שנים, חזרתי לגור עם ההורים ולפני חודש נכנסתי לדירה ביפו. עזבתי את פתח תקווה לטובת מרכז תל אביב כי זה היה הדבר הטבעי לעשות מבחינת לימודים ועבודה. באיזשהו שלב התברר לי שזה לא טבעי גם בגלל שינויי שכר הדירה וגם כי המרכז הוא קשה - יש זיהום, עומס והרבה ניכור".

איפה אני גר עכשיו?

"בדירת 3.5 חדרים ברחוב שקרוב ליהודה הימית, יחד עם שותף שהוא חבר. הדירה שאני נמצא בה היא גדולה ולכן יותר נעים לארח אנשים, מה שלא יכולתי לעשות בתל אביב כשגרתי בכוך.

"אני אוהב לגור ביפו, כי יש לי הזדמנות לראות דברים שלא ראיתי. אפשר לראות הזנחה מבחינת טיפוח רחובות וגינות, אוטובוסים, רחובות שחופרים ואף אחד לא יודע למה. יש עוני באמת שזה משהו שלא קיים במקומות קודמים שהייתי בהם".

כמה עולה?

"יפו זולה יחסית לתל אביב. הדירה שלנו, שהיא גדולה, עולה 3000 ש"ח לשנינו ויש חניה. בתל אביב שילמתי 2600 ש"ח לדירה קטנטנה רק בשבילי, והיום משלמים עבורה 3,300 שקל".

למצוא דירה בתל אביב זה...

"קשה. זה עניין של מדיניות, כי העירייה לא בונה דירות ברות השגה, אלא רק לעשירים. זה מתחיל לקרות גם ביפו, הריסות בתי התושבים תמיד מלוות ביוזמה נדל"נית".

מה אני אוהב בדירה?

"אני אוהב שיש מאוורר תקרה גדול בקומות הגבוהות, הוא מכניס רוח נעימה כי זה קרוב לים. אני אוהב לשמוע את הפעמונים פעם בחצי שעה. אני אוהב את זה שברחוב שלי אין הרבה תחלופה של דיירים ויש הרגשה שיש הרבה משפחות מסביב".

מה אני לא אוהב בדירה?

"בקיץ יש אויר לח מאוד שמזיעים בו ודי חם. וגם יש אווירה אלימה ביפו. שומעים יותר ילדים בוכים ואנשים כועסים".

תל אביב-יפו
תל אביב-יפו
להיות קרובים לסנטר זה עולה כסף
להיות קרובים לסנטר זה עולה כסף

חיפה
מי אני?

אסנת זיו, סטודנטית שנה ג' לפסיכולוגיה בתוכנית 'אופקים' (תוכנית מצטיינים) במדעי הרוח באוניברסיטת חיפה, חיפאית במקור.

איפה גרת?

"בשנתיים האחרונות גרתי בעוספייה ועזבתי למרות שהיה כיף מאוד. זה אמנם כפר דרוזי אבל גרים שם סטודנטים ששוכרים דירות וזה זול וכיף, על הכרמל ממש.

"על דירת 3 חדרים בעוספייה שילמנו אני ובן הזוג שלי 1600 ש"ח על כל הדירה כולל ארנונה ומים. אחרי שנפרדנו הוא עזב, ובעלי הבית עשו לי הנחה ל- 1400 ש"ח".

איפה אני גרה עכשיו?

"דירת ארבעה חדרים בשכונת כבאביר, יחד עם שותף, שהוא גם חבר. הדירה במצב טוב, צבעונית, והשכונה נחשבת טובה וממוקמת ליד מרכז הכרמל".

איך הגעתי?

"את הדירה הזאת חיפשתי יחד עם חבר ולא לקח לנו יותר מדי זמן. ראינו כמה דירות שחלקן לא נראו לנו ולזאת הגענו דרך מכרה של החבר.

"הזוג שגר בדירה לפנינו נסע לשנה לסין אז אנחנו עכשיו דיירי משנה. יש בדירה חדר אחד שהוא לא בשימוש, כי הוא משמש כמחסן של הזוג שבסין, ולדירה הצטרפו גם שתי החתולות שלי".

כמה עולה?

"שכר הדירה הוא 2000 ש"ח, אבל אנחנו משלמים 1,700 שקל ואת השאר משלם הזוג שטס לסין על החדר- מחסן.

"בחיפה אין העלאות מחירים משמעותיות, אצלנו שכר הדירה עלה במאה שקלים".

למצוא דירה בחיפה זה...

"די קל, זה לא כמו בירושלים ובתל אביב, שהמון אנשים רבים על דירה וחותמים על חוזים דרקוניים. יש כאן די הרבה דירות והביקוש הוא לא מטורף. לבעלי הדירות יש אינטרס שתשכור מהם את הדירה. בעלת הבית שלי, למשל, מטפלת בכל בעיה שיש.

"בנוסף, אפשר לגור במעונות, שאמנם זולים יותר, אך לא באופן משמעותי - 900 ש"ח כולל הכל, אבל כמעט כל החברים שלי שוכרים דירה".

מה אני אוהבת בדירה?

"את זה שהדירה נמצאת על הוואדי ושהיא בנויה בחללים".

מה אני לא אוהבת בדירה?

"החדר שלי קצת קטן מדי, הייתי מעדיפה חדר יותר גדול".

חיפה
חיפה
אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד