072-3300504

דיון חירום למניעת השביתה

הבוקר התקיים דיון חירום בוועדת הכספים בניסיון למנוע השבתה. שרת החינוך אמרה כי משרד האוצר גורר רגליים. שר האוצר: המחלוקת היא בשאלה לאן יופנה הכסף. ח"כ ברוורמן: בן גוריון מתהפך בקברו

הדר גילת | 29-10-2008 15:00:00

בתחילת שבוע הבא אמורות האוניברסיטאות לפתוח את שעריהן לשנת הלימודים החדשה, ואולם עדיין לא ברור אם השנה אכן תתחיל במועדה. הבוקר (ד'), בניסיון למנוע את שביתת המרצים, התקיים דיון חירום בנושא בוועדת הכספים של הכנסת, בו כל אחד מהצדדים הטיח האשמות כלפי השני.

בדיון אמרה שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, כי "יהיה זה אסון אם שנת הלימודים האקדמית לא תיפתח, כיוון שצריך להקנות יציבות למערכת". לדבריה, "המשא ומתן מתנהל מאז אפריל, אולם משרד האוצר גורר רגליים - בכל פעם שמתקרבים להחלטה, מנסה האוצר להכניס דברים שלא היו ולא נבראו".

יו"ר ועדת הכספים, אבישי ברוורמן (העבודה) אמר בדיון כי "בן-גוריון מתהפך בקברו, הוא נתן למערכת לנהל את עצמה והגענו להישגים יפים, אבל עכשיו כל השקעות העבר נבלעות בשבע-שמונה השנים האחרונות. אנחנו משפילים פרופסורים, פרופסור הפך למילת גנאי".

בהמשך נאם במליאה שר האוצר, רוני בר און, וטען כי תקציב ההשכלה הגבוהה עלה בשמונה השנים האחרונות בכחצי מיליארד שקל.

"מערכת ההשכלה הגבוהה היא המנוף להצלחה במשק הישראלי, היא אחת משלוש הפונקציות החשובות לאוצר גם באספקט הכלכלי והאוצר הכיר בחשיבותה", אמר שר האוצר.

עוד הוסיף בר און כי המחלוקת היא כלל לא סביב גובה התוספת הכספית, אלא בשאלה לאן היא תופנה "אני נחוש להבטיח שהיא תשמש לשיקום תשתיות המסחר, לגמישות העסקה ולמשאבים למחקר".

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הודיע על התערבותו במשבר וזימן את שרת החינוך יולי תמיר ואת שר האוצר רוני בר און, לדיון במשרדו.

מפגינים מול ביתה של השרה לבני. ארכיון
מפגינים מול ביתה של השרה לבני. ארכיון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד