072-3300504

הבטחות, הבטחות

החגים סוף סוף הסתיימו ועכשיו הגיע הזמן להסתכל למציאות בעיניים ולהתמודד עם כל מה שהבטחתם לעשות "אחרי החגים". אם אתם מאלה שלא מסוגלים - הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם

מירב אהרון | 26-10-2008 10:34:00

אחרי החגים ארשם למכון כושר, אחרי החגים אתחיל דיאטה, אחרי החגים אפסיק לעשן, אחרי החגים אעזוב את הבית של ההורים, אחרי החגים אבחן סופית את עניין הניתוח לשינוי המין שחשבתי עליו לאחרונה. אחרי החגים אני..

אם גם אתם הבטחתם לעצמכם לפחות שתיים-שלוש הבטחות לאחרי החגים, הגיע הזמן להתמודד עם המציאות החדשה – אחרי החגים כבר כאן! הגיע הזמן לתת דין וחשבון ולעמוד מאחורי המילים שלכם.

כולנו יודעים איך זה עובד, אתם יושבים לכם בסלון, שבעים מעוד ארוחת חג ופשוט זורקים הצהרות לאוויר, תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות ומכך שבסוף יגמרו החגים ובאמת תצטרכו לעמוד בזה. הבעיה הכי גדולה איננה לא לעמוד בהבטחות שלכם עצמכם, אלא שכולם זוכרים את מה שאמרתם ועכשיו רק מחכים בקוצר רוח לביצוע: אמא רוצה שתאספו את הציוד ותעברו דירה, החברה מתה שתפסיק לעשן ושרית כבר בדרך למכון כושר, חושבת שאת מצטרפת אליה עוד דקה. כולם רשמו לעצמם.

עכשיו, יש כמה אפשרויות להתמודד עם התסבוכת שיצרתם לעצמכם: הראשונה והכי בלתי מתקבלת על הדעת היא לצאת לדרך חדשה - להירשם למכון כושר, להפסיק לעשן, להפסיק עם השוקולדים וכמובן לחפש דירה שקצת יותר מתאימה לאנשים בגילך. נשמע אידיאלי.

שני דברים יכולים לקרות אם בחרתם לנסות ללכת על זה - הראשון הוא כמובן מפח נפש, אבל זה המחיר שמשלמים על תמימות והשני הוא שאתם בהחלט יכולים להפסיק לקרוא את הכתבה כי אתם שייכים לזן אחר. הזן האומר והמבצע, הזן השולט בגורלו, הזן הנכחד. לא נותר לנו לשאת עינינו אליכם ולקוות שיום אחד גם אנחנו נהיה כמוכם.

מחר אפסיק לעשן
מחר אפסיק לעשן
אז מה, נעשה בסוף את הניתוח לשינוי המין? אילוסטרציה
אז מה, נעשה בסוף את הניתוח לשינוי המין? אילוסטרציה

זכרו: הכחשה והדחקה תמיד רלוונטיים
האופציה השנייה היא להתנער מכל ההחלטות באמצעות מנגנוני ההגנה המשובחים שיצרה האנושות - הכחשה והדחקה. לא מעלים את הנושא בשום מפגש עם אנשים ואם בטעות מישהו אומר משהו או מתעניין איך התקדמתם – מכחישים כל קשר: "מכון כושר?, מוזר, אף פעם לא הייתי טיפוס של מכשירים.." בצורה כזו אתם ממשיכים כרגיל בחייכם: מעשנים, משמינים ובמקרה הממש גרוע - ממשיכים לגור עם ההורים.

אפשרות שלישית ומועדפת היא קודם כל להבטיח לעצמכם שיותר לא תצאו בהצהרות. אחר כך, לאט לאט ובלי לחץ חושבים איך מתחילים משהו אחר ומתקדמים הלאה עם החיים. בשלב הזה אפשר לעדכן את הסובבים שהתחלתם תהליך של שינוי (חשוב להדגיש בפניהם שתהליך הוא דבר ארוך ומורכב, כך שהפעם לא יטפחו ציפיות) ולקוות שבשגרה שנכפתה עלינו עד חנוכה אפילו הם ישכחו מזה.

אז זהו, תמו ימי החסד, נגמרו החגים, השנה החדשה באמת התחילה. אוטוטו נפתח סמסטר א' (אלא אם המרצים שוב הבטיחו לעצמם להתחיל את השנה עם איזו שביתה) ומה שלא יהיה, נקווה ששנה הבאה תזכרו שהצהרות נועדו לגדולי אומה ולא לפשוטי עם כמונו שפשוט רוצים ליהנות מהחיים. אחרי הכל, כמה אנשים אתם כבר מכירים שיכולים להגיד: "עזוב אותך מהסיגריות האלה, ישר כשנגמרו החגים הפסקתי עם השיט הזה"?

אף פעם לא מאוחר להתחיל לעשות ספורט
אף פעם לא מאוחר להתחיל לעשות ספורט
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד