072-3300504

המשבר הכלכלי בדרך לאקדמיה

תקציבי אוניברסיטאות ציבוריות בארה''ב ייחתכו, ובאוסטרליה חוששים מאובדן הכנסות מסטודנטים זרים

יעל ללום | 19-10-2008 14:14:00

המשבר הכלכלי הולך ותופס כותרות ברחבי העולם, ונראה שהוא מתחיל לתת אותותיו גם במישור האקדמי. השפעת המשבר באה לידי ביטוי בגובה שכר הלימוד, בהקפאת פרוייקטים, האטה בגיוס אנשי סגל ומנהלה ובהרשמה של סטודנטים חדשים.

"אנחנו יודעים מניסיון העבר שבזמני משבר מערכת ההשכלה מקבלת מכה קשה, אבל מה שחדש עכשיו זה משבר האשראי", אמר לוול סטריט ז'ורנל דונלד.א.הלר, מנהל המרכז ללימודי השכלה גבוהה ב-Penn state University האוניברסיטה הציבורית בפנסילבניה. "כבר עכשיו לפחות 20 מדינות בארה"ב מתכננות לקצץ בתקציבים לאוניברסיטאות הציבוריות, או לחילופין להעלות את שכר הלימוד". באוניברסיטת פלורידה, למשל, מתכננים העלאה של 15% בשכר הלימוד לתלמידים מקומיים, פיטורין של 430 אנשי סגל ומנהלה וכן, קיצוץ ב- 1,000 של מספר הסטודנטים המתקבלים בשנה.

בעתות משבר צצה תופעה נוספת שמקשה על מערכת ההשכלה, והיא גידול במספר הנרשמים לאוניברסיטאות. זאת מכיוון שאנשים המאבדים את עבודתם או חוששים מפיטורין, נוטים לפנות ללימודים אקדמיים. לכך ניתן להוסיף שבשנה האחרונה נרשם בארה"ב מספר שיא במספר התלמידים שסיימו תיכון, המתכוונים להירשם ללימודים גבוהים. סקר שנערך לאחרונה בקרב בוגרי תיכון אמריקאים מראה כי 60% מהם שוקלים ללכת למוסד פחות יוקרתי בשל החשש ממיתון ועלות הלימודים. סקר אחר שנערך בחודש האחרון מראה כי 16% מהמתעניינים בלימודים שוקלים לדחות את התוכניות האקדמיות מחשש שמשפחותיהם לא יוכלו להרשות את מימון הלימודים.

גם באוסטרליה ניכר חשש מפגיעה במערכת ההשכלה הגבוהה. האוסטרלים חוששים שהמשבר העולמי ישפיע על מספר הסטודנטים הבינלאומיים בשנה הבאה ובזו שלאחריה, שכן סטודנטים כאלו מהווים באוסטרליה כרבע מסך הנרשמים, והמוסדות נסמכים יותר ויותר על שכר הלימוד שהם משלמים. "זה נחשב לתעשיית הייצוא הרביעית בכל אוסטרליה, והשלישית בדרומה", אמר ל-ABC אונליין ג'ון טפלין, פרופסור מאוניברסיטת אדלייד. "מכאן שההשפעה רבה על הכלכלה, ועל ההשכלה בפרט".

שכר הלימוד בארה''ב יעלה .
שכר הלימוד בארה''ב יעלה .
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד