072-3300504

שביתה באופק?

ור"ה דורשים לממש את מסקנות ועדת שוחט. הסטודנטים מגבים ומאיימים בשביתה. משרד האוצר: תהייה תוספת תקציב

יעל ללום | 06-10-2008 13:13:00

"שנת הלימודים תשס"ט לא תיפתח, אם לא תובטח למערכת תוספת משאבים, כפי שנקבע על ידי ועדת שוחט", כך אמר הבוקר, יום ב', פרופ' מנחם מגידור יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, בתום ישיבת חירום שניהל עם יתר חבריו לועד. על פי ממצאי ועדת שוחט על האוצר להזרים למערכת ההשכלה הגבוהה בישראל סכום של 2.4 מיליארד שקלים מדי שנה במשך חמש שנים.

גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב יצא בקריאה לראש הממשלה הבאה ציפי לבני, להתערב באופן מיידי ולנקוט בצעדי חירום לפתרון המשבר. מוסדות ההשכלה גבוהה בישראל עלולים להגיע לנקודת אל-חזור". "המדיניות הכלכלית המונהגת על ידי משרד האוצר בשבע השנים האחרונות נחלה כישלון חרוץ, והביאה את האוניברסיטאות לסף קריסה. הסטודנטים לא למדו כמו שצריך בשלוש השנים האחרונות. בועז טופורובסקי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית מוסיף כי "בימים הקרובים יכנסו הסטודנטים ישיבת חירום".

"הם צודקים", אומרת יעל ששון, סטודנטית לספרות עברית לתואר שני באוניברסיטה העברית. "אני לומדת בפקולטה למדעי הרוח, ואפשר לראות שבכל חוג מצמצמים את מספר הקורסים, מה שמגביל את אפשרות הבחירה. חוג שהיה גדול ובעל חשיבות לאוניברסיטה העברית כמו "מחשבת ישראל", נמצא עכשיו על סף סגירה בגלל חוסר תקציב".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי תינתנה תוספות תקציב משמעותיות למערכת ההשכלה הגבוהה לשנה הקרובה. בהתייחס להצעה זאת, יחד עם העלות המשמעותית של תוספות השכר למרצים ולאור המצב הכלכלי המסתמן בשנה הקרובה מדובר בהצעה הגונה. הפערים בין הצדדים אינם משמעותיים. השנה הקרובה תהיה שנת גישור במטרה לנסות ולקדם יחד עם ות"ת את יישום דו"ח שוחט המלא בשנת 2010".

ור"ה הודיעו כי לא יעלו את שכר הלימוד בשנת הלימודים הקרובה.

תמונת ארכיון
תמונת ארכיון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד