072-3300504

הסטודנטים בדרך לשביתה

מנהיגי הסטודנטים מעמידים אולטימטום ומודיעים כי יצאו למאבק, אם עד יום א' לא תחליט הממשלה על הקפאת שכר הלימוד. "ממשלת ישראל היא אחת הבדיחות המוצלחות במשק בכל הקשור לכיבוד הסכמים"

מורן ראדה | 02-09-2008 17:45:00

שנת הלימודים האקדמית אמורה להיפתח בעוד כחודשיים, אבל גם השנה תאריך פתיחתה מוטל בספק. בימים האחרונים עושים הסטודנטים מאמצים בכדי למנוע את העלאת שכר הלימוד ואולם הם מבטיחים כי "אם שכר הלימוד יעלה – ניגרר למאבק קשה".

אתמול (ב') התכנסו יושבי הראש של כל אגודות הסטודנטים בארץ והחליטו פה אחד שאם עד יום ראשון הקרוב, ה- 7 לחודש, ממשלת ישראל לא תקבל החלטה על הקפאה או הורדה של שכר הלימוד, "לא תהיה לסטודנטים ברירה אלא לצאת למאבק נגד ממשלת ישראל".

לדבריהם, "במידה ושכר הלימוד יעלה נראה זאת כ'קאזוס בלי', עילה למלחמה מול ממשלת ישראל על אי כיבוד הסכמים".

תאריך האולטימטום שהציבו הסטודנטים הינו כשבוע לפני המועד האחרון לתשלום שובר שכר הלימוד, ולכן במידה ויתממשו האיומים, צפויה להיות אנדרלמוסיה נרחבת במערכת ההשכלה הגבוהה.

מאבק הסטודנטים הנוכחי בא בעקבות הסחבת בה נוקטת הממשלה בחודשים האחרונים באשר לשאלה האם יועלה השנה שכר הלימוד. בהיעדר החלטה בנושא, יעמוד שכר הלימוד בשנה הקרובה על 9,655 ש"ח, במקום השכר הנוכחי – 8,611 ש"ח

"מערכת ההשכלה הגבוהה שוררת בחוסר ודאות הרסני", אומר יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, בועז טופורובסקי, "לא ייתכן כי 250,000 סטודנטים לא יודעים כמה יצטרכו לשלם בשנת הלימודים הקרבה. באם לא תהיה סוף סוף החלטה על הקפאת שכר הלימוד, יראו בכך הסטודנטים ככוונה להעלאת שכר הלימוד. מעשה כזה יכריח אותנו לצאת שוב למאבק בלתי מתפשר כנגד ממשלה שלא עומדת בהתחייבויותיה."

יו"ר ארגון הסטודנטים בישראל, נתנאל איזק, מוסיף כי "איננו חפצים במאבק זה, אך אם לא תהיה לנו ברירה ניאבק בכל כוחנו כנגד רוע הגזירה. ממשלת ישראל טובלת ושרץ בידה ואין ספק שכיום היא אחת הבדיחות המוצלחות במשק בכל הקשור לכיבוד הסכמים".

מפגינים מתחת לחלון ביתה של השרה לבני. ארכיון
מפגינים מתחת לחלון ביתה של השרה לבני. ארכיון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד