072-3300504

מזרח תיכון חדש?

חטיפת החייל גלעד שליט, בעיית הפליטים, שתי מדינות לשני עמים - על כל אלו ועל נושאים רבים אחרים ידונו השבוע סטודנטים ממדינות שונות בעולם בכנס בינלאומי לנושא המזרח התיכון

יעל ללום | 19-08-2008 16:45:00

כנס סטודנטים בינלאומי לנושא המזרח התיכון מתקיים לאורך השבוע באוניברסיטת תל-אביב. המשתתפים - סטודנטים ישראלים, פלסטינים, גרמנים, אמריקאים, הודים, קנדים וצרפתים - ידונו בסוגיות מדיניות שונות כמו חטיפת החייל גלעד שליט, בעיית הפליטים וכיוצא באלו. כאשר כל אחד ייצג עמדה שאינה בהכרח עמדת מדינת מוצאו, מה שצפוי לסייע בהבנת הצד השני.

על הפרויקט אחראים אנשי השלוחה התל אביבית של ארגון "Stand with us", השם לו למטרה לשפר את תדמיתה של ישראל על ידי הסברה אפקטיבית. "אנחנו מנסים להגיד שלא מדובר בסכסוך של טובים ורעים, כמו שלעתים מוצג בתקשורת, אלא משהו הרבה יותר מורכב", מסבירה שירה ברגמן, הפעילה בארגון.

בין הנואמים במפגש ניתן למצוא את מחזיק תיק המו"מ ברשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, יוסי ביילין, שגריר ירדן בישראל, קולט אביטל ומוטי קריסטל, מומחה בעל שם עולמי במו"מ, שילווה את האירוע לכל אורכו.

הכנס, שמתכוון לנפץ מיתוסים לגבי הסכסוך כמו "אין פרטנר", נפתח בעיתוי העלול להיות מעט בעייתי ומעורר את השאלה האם זה זמן מתאים להידבר, כאשר רק לאחרונה התבצעו שלושה פיגועים על ידי ערבים ישראלים? "יכול להיות שאין פרטנר", אומר אומר דביר קניגשטיין, שמרכז את הפרוייקט, "אבל המטרה היא להתעלות, לראות איך מתמודדים עם הבעיות שיש".

עם זאת, נראה כי העיתוי כן הקשה מעט על ארגון האירוע "היה לנו קשה לגייס ערבים ישראלים לכנס וזה משהו שאני רואה אותו ככישלון שלנו", מוסיף קניגשטיין.

בזמן שהותם בארץ, יתארחו הסטודנטים הזרים בבתים של עמיתיהם הישראלים ובכך יזכו להכיר פן נוסף של המדינה. "זה לא פשוט לארח, ויש אלמנט שמן הסתם כולם חוששים ממנו", אומר קניגשטיין, שעתיד אף הוא לארח סטודנט פלסטיני. "אני רואה את זה בתור הזדמנות נדירה. נקום ונשתה קפה ביחד, ואז הפחדים, שבטח גם לו יש, יהפכו לפחות רלוונטיים".

"זה לא מה שיביא את השלום אבל אנחנו מקווים להכניס מודעות ולייצר כמה שיותר אנשים שיכולים לתת מידע וחינוך", אומרת ברגמן. מנגד, קניגשטיין דווקא סבור שלכנס עשוי להיות אימפקט מסוים "אם סטודנטים באוניברסיטה מוכנים לקרוא תיגר על הפוליטיקאים שמנסים לפתור את הסכסוך כבר 60 שנה, אולי נצא מפה עם מסמך שיהיה נר לרגליהם של המנהיגים".

מכל העולם
מכל העולם
"המטרה היא לראות איך מתמודדים עם הבעיות שיש"
"המטרה היא לראות איך מתמודדים עם הבעיות שיש"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד