072-3300504

מתרעננים

שנת הלימודים החדשה כבר בפתח ומוסדות האקדמיה לא נחים ומוסיפים תוכניות לימוד

יובל אל-אור | 11-08-2008 12:34:00

מסלול לימודים חדש וייחודי יפתח בשנת הלימודים הקרובה במכללה האקדמית ספיר - תואר ראשון בתרבות, הפקה ויצירה.

התוכנית, שאושרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה, תתמקד בלימודי תרבות על כל היבטיה המעשיים כחלק בלתי נפרד מהמציאות בעולם המודרני.

תוכנית הלימודים החדשה תעניק לסטודנטים התמחות וכלים מעשיים בשלושה תחומי בשדה התרבות: מו"לות והוצאה לאור, ניהול מוסדות תרבות וניהול מוסדות ספורט ותרבות פנאי.

בראש המחלקה תעמוד פרופסור נורית גרץ, שכיהנה שנים רבות בסגל האוניברסיטה הפתוחה והייתה ראש המגמה העיונית בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת ת"א. פרופ' גרץ מסבירה כי מטרת התכנית היא להכשיר בוגרים שיהיו בעלי השכלה רחבה ויכולת להבין תהליכים המתרחשים בחברה, וכן בעלי רקע השכלתי רחב שיאפשר להם לזהות כוחות הפועלים בשדה התרבות.

תרבות מודרנית
תרבות מודרנית

על הדת
אוניברסיטת חיפה פותחת תכנית חדשה ללימודי תואר שני במדע הדתות, במסגרתה ילמדו הסטודנטים בין היתר על טבע האלוהות, מחאה דתית-פוליטית בימי הביניים ועל מעמדן של נשים בנצרות הקדומה.

מטרת תוכנית הלימודים היא לעודד חשיפה למגוון רחב של מערכות דתיות, בעבר ובהווה, ולעולמן החברתי, הרוחני, הריטואלי והחוויתי, כדי לאפשר הבנה רחבה ומעמיקה ככל האפשר של התופעה הדתית בכללותה. בנוסף לקורסים שיעסקו בדתות הנפוצות בימינו, הלימודים יכללו מחקר השוואתי של תופעות דתיות כגון: התפילה, דת ומאגיה, מיסטיקה, קודש וחול בדת, דת ופוליטיקה ועוד.

"חיפה היא סמל לדו קיום בין שלושת הדתות יהדות-נצרות-איסלאם. זה רק ראוי שבאוניברסיטת חיפה ילמדו לעומק ובצורה השוואתית דתות אלה, תוך התמקדות בעולם החברתי, הרוחני והחוויתי שקיים בדתות אלה", אמרה פרופ' סופיה מנשה, הדיקן ללימודים מתקדמים באוניברסיטת חיפה וחוקרת בעלת שם עולמי לתולדות הנצרות.

לומדים תורה
לומדים תורה

דואגים לבריאות הציבור
פקולטה למקצועות הבריאות תקום בקריה האקדמית אונו. במסגרת החדשה ילמדו הסטודנטים בין היתר ריפוי בעיסוק והפרעות בתקשורת.

מדי שנה פונים לאוניברסיטאות מעל אלפיים מועמדים, מהם מתקבלים רק כ- 140, והקמת הפקולטה החדשה נועדה לתת מענה לביקוש הרב שיש ללימודי תואר ראשון במקצועות הבריאות.

הפקולטה, שאושרה על ידי המעוצה להשכלה גבוהה, תפעל בשיתוף פעולה קליני עם קופת חולים מכבי ובית החולים "שיבא". בראשה יעמוד פרופ' שלמה נוי המשמש גם כמנהל בית החולים ב"שיבא". בראש החוג להפרעות בתקשורת תעמוד ד"ר חנה פוטר-כץ.

תוכנית הלימודים תיתן דגש על התפיסה הקהילתית וכן על אוכלוסיות מיוחדות בישראל. מטרת הלימודים להכשיר מרפאים בעלי הכשרה מערכתית הכוללת היכרות מעמיקה עם מקצועות בריאות נוספים ופיתוח יכולת טובה בעבודה בצוות רב מקצועי.

רק בריאות
רק בריאות
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד