072-3300504

סטודנט ערבי הוכה בירושלים

טיול לילי שערך סטודנט ערבי מהאוניברסיטה העברית בירושלים הסתיים בבית החולים, לאחר שהוכה נמרצות בידי חבורה של צעירים. "זה ברור מאוד למה הותקפנו – כי אנחנו ערבים", טוען חברו

יעל ללום | 21-07-2008 16:58:00

כאיד בשארה, סטודנט ערבי מהאוניברסיטה העברית בירושלים, לא ציפה שהליכה לילית ליד מעונות הסטודנטים, בהם הוא מתגורר, תסתיים באלימות כלפיו וכי בסוף הערב הוא ימצא את עצמו בבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

"ביום רביעי האחרון, יצאתי בלילה להליכה עם חברים. כ- 50 מטר ליד הבניין שלי עברנו ליד חמישה נערים שישבו על ספסל. הלכנו בטור, ואני הייתי האחרון, התעסקתי עם הטלפון ולא ראיתי מה קורה. פתאום אחד מהם תקף אותי עם בקבוק של בירה מאחורי הראש. איבדתי את ההכרה עד שבאו החברים ולקחו אותי לביה"ח", מספר בשארה.

לדבריו, זו הייתה הפעם הראשונה שבה פגש את התוקפים ולא הייתה כל התגרות מצדו שהובילה לתקיפה.

מחמוד מנסור, חבר שנכח בעת התקיפה, מאמין כי האלימות כלפי חברו נובעת מגזענות. "זה ברור מאוד למה הותקפנו – כי אנחנו ערבים. הלכנו שלושתנו ברחוב, וכשעברנו ליד התוקפים הם שאלו אותי 'מה המצב?', עניתי 'בסדר' והמשכנו. מיד אחר כך הם התחילו להכות את כאיד. באתי לשם לעזור לו ואחד התוקפים הכה אותי בראשי וקילל אותי".

מבית החולים שוחרר בשארה כשלגופו חבלות רבות בזרועות ובפנים. באחת מאצבעותיו נקרע גיד, הוא הזדקק לתפרים וכן עתיד לעבור טיפולים לשיקומה.

"פתאום אחד מהם תקף אותי עם בקבוק בירה"
"פתאום אחד מהם תקף אותי עם בקבוק בירה"

"יש לשפר את האבטחה במעונות"
בשארה, בן 20 מטירה, סטודנט שנה א' לרוקחות באוניברסיטה העברית, מספר שזו הפעם הראשונה בה נתקל בגילויי אלימות. "בעיר מוצאי אני ידוע כאדם טוב ושקט. אני מרגיש מאוד קשה ומופתע שיש אנשים כאלו".

מעונות גואטמלה, בהם הותקף הסטודנט, ממוקמים בלב שכונת קרית יובל בבירה, הרחק מבנייני האוניברסיטה והאבטחה שקיימת באזור מכסה רק את המעונות.

"יש לשפר את האבטחה במעונות", טוען הצעיר שהותקף. "היה אמנם פקיד תורן שהזמין את המשטרה, ויש מאבטח, אבל חשוב שיהיה עוד שומר שידאג לכסות את כל האזור. הרי אף אחד לא יבוא לתקוף בתוך שטח מאובטח. הם צריכים לדאוג לביטחון שלי, לחיים שלי. אני אמשיך כרגיל אבל אוותר על היציאות באמצע הלילה. זו הייתה חוויה קשה".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "התקיפה אירעה בשטח ציבורי ולמקום הוזמנה ניידת משטרה על ידי הסטודנט המותקף. אין מידע לגבי זהות התוקפים, ולכן אין כל בסיס לטענה כי התקיפה נעשתה בידי סטודנטים אחרים. בעקבות המקרה הוגשה תלונה והאירוע נמצא בבדיקתה של משטרת ישראל". באשר לסידורי האבטחה במקום, בחרה האוניברסיטה שלא להגיב.

מהמשטרה נמסר כי אכן הוגשה תלונה בנושא וכי למקום הגיעה ניידת משטרה לשוחח עם הצעיר לפני שקיבל טיפול רפואי.

"חשוב שיהיה עוד שומר"
"חשוב שיהיה עוד שומר"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד