072-3300504

תקציב מקוצץ

ועדת הכספים של הכנסת קיימה דיון חירום בדרישת האוצר מהמוסדות להשכלה גבוהה לקצץ 920 מיליון ש"ח. "ישנה עוינות בלתי סבירה מצד משרד האוצר כלפי מערכת ההשכלה הגבוהה", אמר שוחט

הדר גילת | 25-06-2008 16:46:00

הבוקר (ד') נערך בועדת הכספים של הכנסת דיון חירום בעקבות דרישת האוצר מהמוסדות להשכלה גבוהה לקצץ כספים בסך כולל של 920 מיליון ש"ח. בישיבה נכח גם שר האוצר לשעבר, אברהם בייגה שוחט.

שוחט, ששימש כראש הוועדה לרפורמה בהשכלה הגבוהה, התייחס לדרישת משרד האוצר וטען כי "לא היה תקדים לכך שוועדה ציבורית ישבה והשקיעה מאמץ גדול כל כך ואפילו לא קיימו דיון בהמלצותיה".

שר האוצר לשעבר הוסיף כי ניכר ש"ישנה עוינות בלתי סבירה מצד משרד האוצר כלפי מערכת ההשכלה הגבוהה. הבעיות שהיו קיימות במערכת לפני שנתיים, כאשר החליטו על הקמת הוועדה, רק החריפו מאז".

בשל אי יישום דו"ח ועדת שוחט דרש משרד האוצר מהמוסדות להשכלה גבוהה להחזיר רטרואקטיבית סכום של כ-150 מיליון שקל עבור השנה האקדמית שחלפה. כמו כן, המשרד הודיע שאין בכוונתו להעביר למוסדות תקציב בסך 770 מיליון שקל.

שרת החינוך תמיר אמרה בדיון כי: "מערכת ההשכלה הגבוהה סובלת מקיצוץ תקציבי מתמשך בשנים האחרונות. ועדת שוחט הוקמה מתוך צורך לתת מענה לתשתית, חיזוק מחקר, ליצירת משרות חדשות ועוד. משרד האוצר היה שותף לדיונים ולגיבוש המלצות שוחט ולכן תמוהה הסיבה בגינה הוא מתנגד לממש המלצות אלה".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "טענותיו של מר שוחט תמוהות, היות ומשרד האוצר היה הגורם היחידי שתמך ביישום דו"ח שוחט במלואו.

"אנו בטוחים שגם מר שוחט כמי שעמל על כתיבת הדו"ח מאמין שעל מנת לשפר את מצבה של ההשכלה הגבוהה בישראל יש ליישם את הדו"ח עליו חתומה גם שרת החינוך במלואו ולא את חלקו".

באוצר הוסיפו כי אין בכוונתם לקצץ 920 מיליון שקלים מתקציב האוניברסיטאות, בניגוד לטענות המועצה להשכלה גבוהה.

יישום המלצותיה של ועדת שוחט מתעכב בשל המחלוקת בין משרד האוצר ובין שרת החינוך יולי תמיר, על ההסכם עם הסטודנטים שקובע כי יבוטלו המלצות הוועדה הנוגעות להעלאת שכר לימוד.

שוחט
שוחט
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד