072-3300504

בירת הגאווה

אחרי שאשתקד התחוללו מהומות חריפות בעקבות הכוונה לקיים את מצעד הגאווה בבירה, מסתמן כי השנה האירוע יעבור בשקט יחסי. "עשינו מה שיכולנו כדי למנוע עימותים", אומר דובר הבית הפתוח

יעל ללום | 19-06-2008 16:54:00

בת"א מצעד הגאווה נראה דבר טריוויאלי וברור מאליו שלא זוכה למהומות או אלימות, אולם בירושלים הקהילה ההומו-לסבית נאלצת להיאבק על זכותה לצעוד.

"הפעם, לאור העובדה שנתקלנו באלימות חריפה בשנים האחרונות, החלטנו לקיים מצעד בסימן 'אהבת חינם' - להיות בעד אהבה ולא להיתפס כאנשים שיוצאים נגד אחרים", אומר עמית לב, דובר הבית הפתוח בירושלים – הגוף שמארגן את המצעד.

לדבריו, "במשך השנה עשינו מה שיכולנו כדי למנוע עימותים, ואף קיימנו פגישות הידברות עם החרדים".

וכשלב מדבר על עימותים ואלימות הוא יודע על מה הוא מדבר. לפני כשלוש שנים נדקר במהלך המצעד אדם רוסו, אחד המשתתפים: "האנשים שבאו למדרחוב נגעלו מאיתנו ומצבעי הדגל שלנו. מכל פינת רחוב צצו המוני חרדים שרצו לשטוף את כולנו בשנאה שלהם", הוא מספר.

"כשאני נתקל בדעות ה'מלומדות' של האנשים שיוצאים נגד המצעד אני נפגע ומבין איך הרגישו אנשים נרדפים, כמו השחורים באמריקה או היהודים בשואה".

אחת השאלות שתמיד שבה ועולה היא מדוע בעצם לקיים את המצעד דווקא בירושלים, עם זאת, עבור הצועדים אין כאן בכלל שאלה "זה כל כך ברור לי שהמצעד חייב להיות בירושלים", אומר רוסו "בירושלים יש להט"בים (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים. י.ל), ומתפקידנו להוקיע את התופעה של ה'היגעלות' בפרהסיה מאיתנו".

"לצעוד בירושלים זה לומר כן לשוויון זכויות ולחירות", טוענת מור אפרת, סטודנטית למזרח תיכון וליחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית. "חשוב לי להגיע למצעד כי בכך אני נלחמת גם על זכויות הנשים, הפלסטינים והעובדים הזרים". אפרת מוסיפה כי היא מרגישה שיש שיפור בעיר "הומו ולסבית זה כבר לא מילה גסה".

המצעד יתקיים ביום חמישי, ה-26 ליוני, החל מהשעה 16:00. נקודת הפתיחה היא בגן העצמאות בעיר.

מצעד הגאווה בירושלים 2007
מצעד הגאווה בירושלים 2007
"אומרים כן לשוויון זכויות ולחירות"
"אומרים כן לשוויון זכויות ולחירות"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד