072-3300504

באריאל חוששים: מה יהיה עם התואר

המועצה להשכלה גבוהה החליטה כי המוסד האקדמי באריאל לא יוכל להמשיך ולהיקרא מרכז אוניברסיטאי. בעקבות ההחלטה תאריהם של כ- 800 סטודנטים לא יוכרו ומעמד של אלפים אחרים טרם הוברר

יעל ללום | 15-06-2008 14:55:00

תארו לכם שאחרי שלוש שנות לימודים אקדמאים אתם מגלים שהתואר עליו עמלתם כל כך אינו מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. קשה לדמיין את זה, נכון? אבל תתפלאו לשמוע שזה בדיוק המצב איתו מתמודדים סטודנטים רבים ממכללת אריאל.

לאחר מאבק ממושך בין המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) לבין ראשי מכללת אריאל, החליטה לבסוף המל"ג כי לא תכיר בתארי המכללה שהוענקו תחת השם 'המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון'.

"השימוש בשם 'מרכז אוניברסיטאי' נעשה שלא כדין ובניגוד לעמדת המדינה", טוען דובר המל"ג בירושלים, יובל לידור.

משמעות ההחלטה היא כי תאריהם של כ-800 סטודנטים שסיימו את לימודיהם השנה לא יוכרו, ומעמד התארים של אלפים אחרים אינו ברור. נכון להיום, הגורם היחיד שמכיר בתארים של המכללה הוא המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון.

"אנחנו כועסים על המל"ג כי הם הפרו את ההחלטה שהתקבלה לפני שבועיים, בה נאמר שלא תהיה פגיעה בסטודנטים. הם שיקרו לנו", אומר דובר איגוד הסטודנטים במכללת אריאל, דורון גיסינגר.

לדבריו, בחוגים תזונה, מזרח תיכון ותקשורת, תהיה בוודאות בעיה בקבלת התארים שלה. כעת מחכים לראות מה יהיה עם שאר המחלקות.

מי שכמובן חוששים יותר מכל באשר לעתיד הם כמובן הסטודנטים "אני מוטרדת מהמצב ומנסה להחליף מוסד לימודי כבר עכשיו כדי שלא יהיו לי בעיות", מספרת יסמין, סטודנטית בשנה שנייה למדעי ההתנהגות. "בוודאי שאני רוצה שהשם של המוסד יהיה 'המרכז האוניברסיטאי', אבל מעדיפה תואר של מכללה על פני שום תואר".

תלמידה אחרת מהמוסד מספרת כי ישנם סטודנטים ממחלקת התזונה שנכשלים בכוונה בקורסים "הם מקווים שככה הלימודים שלהם יידחו בשנה, בתקווה שעד אז התארים יוכרו".

מנגד, יסמין סבורה כי חבריה לספסל הלימודים לא מודעים לחומרת המצב. "אנשים עלולים ללמוד ארבע שנים ולהישאר בלי תואר ביד, אבל יש אווירת שאננות. הם בטוחים שמקומות העבודה לא באמת מוטרדים מהעניין הזה. זו חשיבה מוטעית, מה גם שיש לחשוב על לימודי המשך".

מכללת אריאל

למה לי פוליטיקה עכשיו
בעיני אנשי אקדמיה רבים המאבק על שם המוסד אינו סמנטי בלבד, אלא צעד שטומן בחובו שיקולים פוליטיים.

פרופ' ירון אזרחי מהחוג למדע המדינה באוניברסיטה העברית גורס כי "מדובר בדבר חמור מאין כמוהו. נעשה ניסיון להקים אוניברסיטה כמאחז בלתי חוקי ולהלביש מאחז בלתי חוקי בצורה של אוניברסיטה. זה המשך למדיניותה של שרת החינוך לשעבר, לימור לבנת, שהשתמשה בסמכותה לקידום תהליכים של פוליטיזציה של מערכת ההשכלה הגבוהה בארץ".

גיסינגר, מצידו, סבור כי החלטת המל"ג היא זו שנגועה בפוליטיקה, וכי העובדה ששרת החינוך מגיעה מהשמאל קשורה לכך באופן ישיר. "רמתו האקדמית של המוסד עומד בסטנדרטים אוניברסיטאיים. אנחנו מחכים לחילופי ממשלות, וזו הסיבה שאנחנו לא ממהרים להתקפל ולהחזיר את השם ל'מכללה'. אני מעריך שברגע שתיק החינוך יועבר לאדם אחר, הבקשה תאושר".

יוחלף?
יוחלף?

מקום לדאגה?
כרגע לא כל כך ברור מי ייצג את הסטודנטים שבסך הכל רוצים לסיים את התואר ולצאת לשוק העבודה כשיש בידיהם תעודה אקדמית מוכרת.

לצערם של הסטודנטים, נראה כי הישועה לא תבוא מצד אגודת הסטודנטים של המכללה "אני עומד לצד המוסד בו אני נמצא ומאמין שמגיע לו להיקרא 'מרכז אוניברסיטאי'. כרגע ההעדפה היא לתמוך בשדרוג המוסד ולשאת בדחיית ההכרה בתואר בשנה", אומר דובר האגודה גיסינגר.

יחד עם זאת, יו"ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי, מבטיח כי "ההתאחדות לא תיתן למלחמות האגו שבין הגופים לבוא על חשבון התארים".

בתחילת חודש יולי מתכוונים במועצה להשכלה גבוהה לקיים דיון המשך, בו תנסה המועצה להגיע להחלטות אופרטיביות ביחס לגורל התארים, כך שימוזער ככל הניתן הנזק לסטודנטים המעורבים.

טופורובסקי
טופורובסקי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד