072-3300504

רה"מ: אכריע על דו"ח שוחט - לאחר החג

רה"מ אמר הערב כי יכריע בנושא יישום מסקנות ועדת שוחט מיד לאחר חג שבועות. מוקדם יותר הודיעו נציגי ההשכלה הגבוהה כי אם הדו"ח לא ייושם תוך שבועיים, ייתכן והם ישבתו עוד השנה

הדר גילת | 01-06-2008 18:32:00

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר הערב (א') כי מיד לאחר חג השבועות הוא יכריע בנושא יישום מסקנות ועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה.

רה"מ הנחה את שר האוצר רוני בר און ואת שרת החינוך יולי תמיר להמשיך את הדיון בנושא באופן אינטנסיבי עד שתושג הסכמה.

הבטחתו של אולמרט באה לאחר שמוקדם יותר היום איימו ראשי ההשכלה הגבוהה כי במידה והממשלה לא תאמץ את הדו"ח תוך שבועיים, ייתכן ותושבת המערכת עוד השנה ואף לא תיפתח שנת הלימודים הבאה.

הדברים נאמרו בסיום דיון חירום שערכו שרת החינוך ויו"ר המל"ג תמיר, נציגי האוניברסיטאות, המכללות, הסגל והסטודנטים. בסיום הישיבה הם קראו לממשלה לקבל את גרסת שרת החינוך לדו"ח שוחט.

כבר לפני כשנה הגישה ועדת שוחט את המלצותיה, אולם מאז ועד היום לא התקיים דיון בממשלה שיחליט סופית לקבל את הדו"ח.

"לנוכח מצבה הקשה של המערכת והסכנה המוחשית המרחפת מעליה ברור שבנתונים הנוכחיים לא ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים תשס"ט. כל הגורמים במערכת ההשכלה הגבוהה שוקלים בחיוב להשבית את המוסדות עוד בשנת הלימודים הנוכחית וזאת אם לא יחול שינוי מהותי במצב במהלך השבועיים הקרובים", נאמר בסיום ישיבת החירום.

הנציגים שנכחו בדיון קראו לראש הממשלה ולשר האוצר לאמץ מיד את עיקרי דו"ח ועדת שוחט ולהזרים 1.8 מיליארד שקל למערכת בחמש השנים הקרובות.

"אנחנו לא זוכים לכך שהנושא יובא לדיון. כמעט כל הדוברים היו בדעה ששנת הלימודים הבאה לא תיפתח אם לא יהיו משאבים למערכת ההשכלה הגבוהה", הסביר יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה, פרופ' שלמה גרוסמן.

"הממשלה החליטה לדון על נושא שכר הלימוד עם הסטודנטים, ובינתיים זה לא נעשה. לא צריך להעניש בינתיים את מערכת ההשכלה הגבוהה כולה", הוסיף.

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, בועז טופורובסקי, אמר לאחר הישיבה כי "באוצר יש חבורה של ילדים שקובעים מה יהיה בהשכלה הגבוהה. הם מחזיקים את המערכת כבת ערובה לתכתיביו, כלומר לא יינתנו תקציבים עד שיסכימו להפרטת מערכת ההשכלה הגבוהה".

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, גיל גולדנברג, הוסיף כי "הספריות קורסות והכיתות צפופות. מערכת ההשכלה הגבוהה זקוקה להחזר התקציבים הללו, על מנת להמשיך ולשרוד. נעשה הכל על מנת להבטיח את פתיחתה התקינה של שנת הלימודים הבאה בתקצוב הראוי".

עוד שביתה בדרך? ארכיון
עוד שביתה בדרך? ארכיון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד