072-3300504

האו"פציה החינמית

פרויקט אינטרנט חדש של "האוניברסיטה הפתוחה" יביא לכם עד הבית ספרי לימוד מלאים, מאמרים ומצגות. וכל זה, כמו שכולנו אוהבים, בחינם

מורן ראדה | 19-05-2008 09:45:00

השבוע תשיק "האוניברסיטה הפתוחה" מיזם ייחודי וחדש בישראל, במסגרתו יועלו לרשת האינטרנט עשרות ספרים, מערכי שיעור, מצגות ועוד - כל זה פתוח בחינם לכל האוכלוסיה.

הדבר היחיד שיהיה עליכם לעשות הוא להיכנס, החל מה- 22.5, לכתובת - http://ocw.openu.ac.il

הרעיון העומד מאחורי המיזם, המכונה פא"ר ("פתיחת אוצרות רוח"), הוא להעמיד בפני הציבור הרחב – בארץ ובעולם - ספרי לימוד מהקורסים השונים וכן חלק מהידע שנצבר באוניברסיטה הפתוחה.

בתחילה יועלו לרשת האינטרנט ספרים בעשרה קורסים מתחומים שונים ובהם: חשיבה ביקורתית, החוויה התיאטרונית, ג'נוסייד (רצח עם), כלכלה בין-דורית, יסודות הפיסיקה, שוויון הזדמנויות בעבודה וסטטיסטיקה א' למדעי החברה.

בנוסף יועלו ספרי הקורס "בין יהודים לנוצרים" בשפה הרוסית, אשר יוכלו לשמש את ציבור העולים בישראל ואת מיליוני דוברי הרוסית בעולם.

בסיום השלב השני, שצפוי להיות בשנה הבאה, ניתן יהיה למצוא באתר עשרות ספרים ב-40 קורסים נוספים במדעי הטבע והחיים, מדעים מדויקים, מדעי הרוח ומדעי החברה.

מטרת הרעיון, שעלותו נאמדת בכ- 800 אלף דולר, היא שבסופו של דבר ניתן יהיה למצוא באתר מאות ספרים, מדריכי למידה וחומרי עזר נוספים.

לכולם ובחינם
לכולם ובחינם

הלהיט החדש: למרקר ספרים מקוונים
הפעם הראשונה בה מוסד אקדמי העמיד את חומרי ההוראה שלו לרשות הציבור הרחב היתה לפני שש שנים. המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), ארצות-הברית, היה החלוץ ובעקבותיו החלו גופים אקדמיים נוספים בארה"ב ובאירופה לפתוח את משאבי הידע שלהם.

הפרויקט החדש של האוניברסיטה הפתוחה משתלב במגמה העולמית, כאשר הייחודיות של הנציגות הישראלית היא בכך שלראשונה מוסד אקדמי מעלה ספרים שלמים לאינטרנט ומאפשר לקהל הרחב להשתמש בהם ללא תשלום.

הספרים המקוונים יוצעו לציבור בפורמט אלקטרוני מלא, עם מעטפת פדגוגית וטכנולוגית עשירה. לספרים יתווספו גם אמצעי למידה דיגיטליים, כמו גרסה קולית מלאה של הספר (בפורמט MP3), הרצאות וידאו מוקלטות ועוד.

בנוסף, הגולשים יוכלו "למרקר" את הספרים המקוונים, לחפש בתוכם באמצעות מילות מפתח ולקשר מהם אל מקורות מידע נוספים ברשת.

"המיזם החדש הוא עליית מדרגה בהגשמת חזונה של האוניברסיטה להרחיב את הנגישות להשכלה גבוהה", ציין נשיא האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' גרשון בן שחר, "מטרתנו היא לאפשר לכל אדם בישראל ובעולם גישה חופשית יותר לידע".

הסוף לספרים?
הסוף לספרים?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד