072-3300504

סטודנטים רעבים לאורז

משבר המזון העולמי לא פסח על אוכלוסיית הסטודנטים, שכעת נאלצים להתמודד עם מחירים גבוהים יותר למוצרי המזון הבסיסי שממנו הם מתקיימים

הדר גילת | 29-04-2008 17:50:00

משבר המזון העולמי הגיע גם ישראל, ונכון לעכשיו, בשבוע האחרון עלו מחירי החיטה, האורז והעוף. התחזית קודרת ומדברת על כך שהקפה והממתקים יתייקרו אף הם בימים הקרובים.

עליית המחירים החדה יצרה מצב של פאניקה בקרב כל המגזרים במדינה - כולם מדברים רק על אורז, אורז אורז, וכמו בכל משבר כלכלי, מי שסובלים יותר מכל הם החלשים והעניים, וכן, בקטגוריה הזאת נמצאים גם מרבית הסטודנטים, שלרוב חיים על מזון בסיסי ועובדים בחצאי משרות או לא עובדים כלל.

"ברור שלסטודנטים זה יהיה מאוד מטריד, כי אנחנו גם ככה עניים, אז גם לקנות מוצרי בסיס אנחנו לא יכולים עכשיו?!", אומרת איילת, סטודנטית מרחובות.

"אני אישית עוד לא נתקלתי במצוקה, אבל אני מאוד מודאגת כי זה משבר מזון עולמי שבטוח יגיע לכולם. ויותר מכל, אני מפחדת מהעלייה הצפויה של הקפה והממתקים. אני מכורה להם ולא יודעת מה יהיה".

עם זאת, סטודנטים אחרים כבר כן התחילו להרגיש בקשיים הכלכליים שמביא עמו משבר המזון, כפי שמספר אהוד מת"א "זה פשוט לא יאמן. סל קניות בסיסי שעלה לפני חודשיים 300 שקל עולה היום 450. עם משכורת חלקית סטודנטיאלית כמו שלי זו ממש בעיה".

"אני לא מבינה איך מעלים מחירים מעכשיו לעכשיו, שיתנו לנו להתכונן, כך היינו יכולים לקנות דברים מראש" מלינה תמר, סטודנטית מת"א. "מה שהכי מעניין אותי זה איך העלייה תשפיע על המחיר של שוקולד פצפוצי אורז", היא מוסיפה.

דורון, סטודנט הלומד בחיפה, עדיין לא הרגיש את העלייה המדוברת וחושד שהכל קונספירציה: "האמת, זה נראה לי יותר לחץ תקשורתי שמשפיע על האנשים, מאשר המצב האמיתי. אמרו בחדשות שהמחירים יתייקרו ויהיה יותר גרוע, אז כולם ישר רצים לקנות. אני לא חושב שכל כך הרבה אנשים בישראל חיים רק על אורז שחייבים לעוט עליו לפני שייגמר".

מזון בסיסי לכל כיס? אורז
מזון בסיסי לכל כיס? אורז
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד