072-3300504

תעצבו את הסיוט שלכם

בחינות הקבלה לבתי הספר לעיצוב ברחבי הארץ מכניסות אלפים ללחץ מטורף בימים אלה. הנה כמה עצות שיעזרו לכם לקחת הכל בפרופורציה

רוי רגב | 10-04-2008 10:54:00

בימים אלה מתקיימות בחינות הקבלה בבתי הספר לעיצוב ברחבי הארץ. תהליך ההרשמה מתחיל ברוב המוסדות בחודשים ינואר ופברואר ומגיע לשיאו בימים אלה. אלפי צעירים ברחבי הארץ ניגשים לבחינות, לעיתים אף לכמה מוסדות יחדיו. חלקם עברו מכינות וחלקם מגיעים עם תיקי עבודות עליהם עמלו חודשים רבים. רוב המועמדים לא יתקבלו וחלקם ינסו שוב להתקבל בשנה שלאחר מכן.

המוסדות המבוקשים היום הם: בצלאל; שנקר; אוניברסיטת ת"א; המכון הטכנולוגי בחולון והטכניון. דורון וינטר, מנהל הפורום של 'יורם לימודים' לעיצוב ואדריכלות ומנכ"ל המכינה הבינתחומית לעיצוב ואדריכלות, מעניק לכם על חשבונו כמה עצות שיכניסו אתכם לפרופורציות הנכונות ויעזרו לכם לעבור את הסיוט.

וינטר מסביר קודם כל כי הבוחנים מודעים לזה שהמועמדים ללימודי עיצוב ואדריכלות מגיעים ללא ניסיון. "ניסיון זה ממש לא אחד מהדברים שדורשים. אף אחד מהבוחנים לא מחפש ללמד מישהו בעל ניסיון, כולם מחפשים ללמד מישהו בעל פוטנציאל", מסביר וינטר.

שרטוט. רוב המועמדים לא מתקבלים.
שרטוט. רוב המועמדים לא מתקבלים.

תיק העבודות
להבדיל מהדעה הרווחת, משקלו של תיק העבודות נמוך מאוד בשקלול ציוני הקבלה. עד כדי כך, שיש מוסדות שכבר ביטלו דרישה זו. ובכל זאת, בבואך להכין תיק עבודות, דאג שהוא יהיה אישי וייחודי, וייצג את יכולותיך וכישוריך באופן אופטימאלי, ממצה ומרשים. "אחד המיתוסים הרווחים בין הנרשמים הוא שצריך להגיע עם ניסיון קודם בעבודה עם חומרים שונים", "הבוחנים לוקחים בחשבון שלא כולם באים עם ניסיון בעיצוב, ולא פוסלים נבחן עם פוטנציאל רק בגלל חוסר ניסיון".

תיק העבודות הוא לא העיקר.
תיק העבודות הוא לא העיקר.

בחינות הכניסה
הבחינות ברישום ובעיצוב מנסות בראש ובראשונה לאתר חשיבה יצירתית ורק אח"כ טכניקה. כיוון שעל מנת לרשום טוב צריך בעיקר לרכוש מיומנות, להתאמן ופחות להיות בעל כשרון בד"כ היכרות של המועמד עם התהליך, התחום ובעיקר עם עצמו עוזרת למועמד לחזק את הצדדים הדורשים חיזוק ובעיקר נותנת בטחון, דבר שהוא משמעותי ביותר לפיתוח לרעיונות מקוריים ומעניינים.

בחינות פסיכוטכניות
נדרשות בחלק ממוסדות הלימוד ומבקשות לבדוק את התאמתך לתחום העיצוב באמצעות התבוננות וזיכרון חזותי. ישנם אתרים רבים המציעים בחינות לדוגמה, דבר שיקל על הלחץ ויעזור לך להבין מה מבקשים.

הבחינה. ישנם אתרים עם בחינות לדוגמא.
הבחינה. ישנם אתרים עם בחינות לדוגמא.

הראיון האישי
השלב האחרון בתהליך המיון וההזדמנות שלך להוכיח זיקה ומשיכה אמיתית לתחום. אולם כדאי לבחון קודם מה הצדדים החזקים שלך, אלו שהיית מעוניין להבליטם, כמו גם את הצדדים הטעונים שיפור.

בראיון האישי תצטרך לגלות יכולת התמודדות עם ביקורת, גם אם מעולם לא נתקלת בה. זה לא תמיד קל כי האמנות שלך עומדת, לפעמים לראשונה, במבחן המקצועיות והטעם האישי של הבוחנים. חשוב שתקרין ביטחון סביר ביכולותיך וברצון שלך ללמוד ולדעת ולא תתיימר להיות משהו שאתה לא.

הבוחנים מודעים ללחץ הכבד בו נמצאים המועמדים ומנסים להקל עליהם עד כמה שאפשר, אולם המעמד עצמו מלחיץ את המוכשרים שבהם. נסה לעשות סימולציות של הראיון עם אחד ממכריך, בדוק עם מועמדים משנים שעברו אודות התהליך ונסה להוריד את סף הלחץ באמצעות כמה שיותר אינפורמציה בנושא.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד