072-3300504

בעזרת השם

בדיקה של משרד החינוך העלתה כי נתוניהם של סטודנטים להוראה הלומדים במסגרות ממלכתיות-דתיות גבוהים משמעותית מאלו של סטודנטים הלומדים במסגרת ממלכתית

רוי רגב | 07-04-2008 10:17:00

סקר חדש שערך משרד החינוך מגלה, כי נתוני הציון המשולב של הסטודנטים להוראה במגזר הממלכתי-דתי גבוה משמעותית מזה שבמגזר הממלכתי. בראש רשימת הנתונים הגבוהים עומדת מכללת הרצוג מגוש עציון. הציון המשולב הוא למעשה ציון משוכלל של ציוני הבגרויות, יחד עם ציון מבחן הפסיכומטרי של הסטודנטים להוראה.

לפי הנתונים, עומד הפער הממוצע בין נתוני הסטודנטים מהמסגרת הממלכתית-דתית לממלכתית על לא פחות מ-29 נקודות. ממוצע הציון המשולב של הסטודנטים המתחילים ללמוד במסגרת הממלכתית-דתית להוראה עומד על 572 לעומת ממוצע של 543 במסגרת הממלכתית. עוד נמסר, כי 90% מהסטודנטים שהחלו ללמוד הוראה השנה במגזר הדתי הם בעלי ציון משולב של מעל 500, בעוד 84% בלבד מהסטודנטים במגזר הממלכתי מציגים נתון דומה.

הסטודנטים להוראה ממכללת הרצוג, מציגים ציונים גבוהים משמעותית מן הממוצע הארצי ועומדים על ניקוד ציון משולב של 612. לדברי קברניטי המוסד מגוש עציון, הסיבה לפערים בין נתוני הסטודנטים במסלולים להוראה במסגרת הממלכתית-דתית לאלו של הסטודנטים במכללות להוראה הממלכתיות, נמצאת בדגש שנותנים במגזר זה למקצוע ההוראה.

"בציבור הממלכתי-דתי יש עדיין השפעה לאידיאל ללכת להוראה. לכן סטודנטים טובים, שיכולים להתפתח גם במקצועות חופשיים, מעדיפים לבוא וללמוד הוראה", מסביר סגן ראש מכללת הרצוג, ד"ר עזרא קהלני.

המכללה מדווחת כי אתמול הגיעו ל'הרצוג' עשרות מנהלי בתי ספר על מנת לגייס לשורותיהם בוגרים. ביריד השתתפו מנהלים של מוסדות חינוכיים, בתי ספר, תיכונים, אולפנות ונציגי ארגונים לשליחות בחו"ל.

כיתת לימוד. המורה מהמגזר הדתי בעל ציונים גבוהים יותר.
כיתת לימוד. המורה מהמגזר הדתי בעל ציונים גבוהים יותר.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד