072-3300504

טיפים למחפשי עבודה

לא מרוצים ממקום העבודה שלכם וכבר מתחילים לרחרח במקומות אחרים, או שאולי עזבתם ועכשיו אתם מחפשים מקום תעסוקה? הנה חמישה טיפים שכל אחד יכול ליישם

AllJobs | 04-04-2008 10:30:00

החלטתם שבא לכם להחליף את מקום העבודה הנוכחי, או אולי אפילו כבר התחלתם לחפש ג'וב חדש? חשוב שתצטיידו בקצת מידע, כדי לא לעשות טעויות בשלב החיפוש.

אל תפסיקו להתעדכן בשוק העבודה - הישארו תמיד עם האצבע על הדופק והתעדכנו בנעשה בתחום שלכם, אפילו אם יש לכם מקום עבודה. כך תוכלו לדעת מי מחפש מה וכמה "שווה" תפקידכם. ניהול קריירה בצורה נכונה, יאפשר לכם לנהל משא ומתן נכון על קידום והעלאת שכר בארגון הנוכחי, או בשעת הצורך להשתדרג בהתאם.

אל תעזבו בטריקת דלת - להיפרד לשלום בצורה פזיזה ממקום העבודה הנוכחי זו אחת השגיאות הנפוצות ביותר. השארת תחושה לא נעימה אצל המעסיקים הקודמים שלכם, עלולה לעלות לכם ביוקר בהמשך הקריירה. בסופו של דבר, מרבית המעסיקים הפוטנציאלים ירצו לשוחח עם הבוס הקודם ולא ייקחו אתכם אם ירגישו שההמלצות לא באות מכל הלב. חשוב מאוד שיתקבל הרושם שהייתם עובדים נאמנים ומסורים.

אל תהיו פאסיבים - מחפשי עבודה לא יכולים להרשות לעצמם להיות פאסיבים בחיפושים, לכן הימנעו מלשבת בבית ולהמתין שמעסיק פוטנציאלי יפנה אליכם בהצעה, או שחבריכם יעשו עבורכם את העבודה. באופן כזה אולי תזכו למספר הצעות, אבל סביר שלא תשמעו את כל האופציות שהשוק מציע לכם, וכך אתם עלולים להפסיד עבודה שיותר מתאימה לכם ושתקדם לכם את הקריירה בצורה טובה יותר.

אל תשקרו בקורות החיים - חשוב מאוד להשקיע מחשבה רבה בכתיבת קורות החיים. מאוד מומלץ להעביר את הקו"ח שלכם לעיונם של חברים טובים המכירים אתכם ואת יכולותיכם ולבוסים לשעבר, בצורה כזו תוכלו לראות שאתם מעריכים היטב את כישוריכם, ומצד שני שאתם לא מפריזים מדי ואף משקרים בנקודות מסוימות. שקרים בקו"ח תמיד יתגלו, אין מעסיק שלא ידבר עם הבוס הקודם שלכם ויחקור אותו לעומק. גם הימנעות מאזכור של שנים מסוימות, יוצרת אצל המעסיק החדש את התחושה שמנסים להעלים ממנו פרטים לא נעימים מהעבר.

אל תעשו שגיאות בראיון עבודה - מומלץ להימנע מלהיות הטיפוס שמרבה להלל את עצמו ולספר שהצלחתו של הארגון הקודם בו עבד נזקפת כולה, אבל ממש כולה, רק לזכותו. לעיתים צניעות היא תכונה חשובה כשאתה מועמד לעבודה חדשה.

* הכתבה באדיבות אתר AllJobs

אל תעזבו בלי חיוך
אל תעזבו בלי חיוך
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד