072-3300504

מעקב צמוד

השכלולים הטכנולוגיים שהביאה איתה הקידמה מאפשרים לבוס שלכם לעקוב בקלות אחרי כל צעד שאתם עושים. הנחמה - ישנן שיטות לתחמן את המערכת ולארגן לכם קצת זמן פנוי

AllJobs | 26-03-2008 11:21:00

"פעם, כשהבוס הישיר שלנו היה יוצא לארוחת צהרים, היינו גולשים באינטרנט, מרימים טלפונים לכל החברים, מתכתבים אחד עם השני במסנג'ר ואפילו מבריזים להפסקת צהרים שנייה.

אבל היום – אי אפשר לעשות כלום, הפיקוח הוא טוטאלי, הבוס רואה הכל גם בלי להיות נוכח וצריך להתגנב לפינת העישון או לשירותים כדי לנהל שיחות אישיות. חוץ מזה, חסמו לנו את המסנג'ר, אין גישה למיילים פרטיים ובאינטרנט עולה רק דף הבית של החברה".

וידוייה קורע הלב של מיכל, שעובדת בחברת היי-טק גדולה, בטח מוכר לרבים מכם, או לפחות לשכירים שבניכם. אחרי הכל, בעידן של שכלולים טכנולוגיים מתוחכמים כמו טלוויזיה במעגל סגור, מכשירי האזנה, מצלמות סמויות וכמובן – אינטרנט, המעקב אחריכם נעשה הרבה יותר נוח, פשוט, קל ובעיקר זמין.

האח הגדול רואה הכל
האח הגדול רואה הכל

המדריך לחופש יחסי בעבודה
עכשיו, כשאתם מודעים למעקב הדיגיטלי אחרי כל צעד שלכם, כדאי שתלמדו כיצד להתמודד עם הפיקוח, כשהשיטה הטובה ביותר היא לייצר לעצמכם תדמית של העובד המסור. בצורה כזו תקטינו קצת את הפיקוח עליכם ותוכלו לזכות לכמה רגעים של מנוחה, אמון ושקט מהבוס.

שלא יהיה ספק, אנחנו לא מעודדים אתכם לחתוך מוקדם מהעבודה או לזלזל בנהלים (זה בכל זאת מקום העבודה שלכם הדואג לכם משכורת). מצד שני, אנו מודעים לכך שלפעמים מתחשק לכם לעשות שיחת טלפון דחופה או לקחת פסק זמן כדי לנקות את הראש, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

כרטיס נוכחות - הקפידו להעביר את כרטיס הנוכחות. לפעמים אנחנו שוכחים לעשות את זה ואז קשה להוכיח שבעצם היינו במשרד מחמש בבוקר עד שמונה בערב. בדקו תמיד אם הכרטיס עבר וקלט את הנתונים.

סמסו מיד - הבוס התקשר ולא התחשק לכם לענות לו? אתם יודעים שהוא מחפש אתכם כדי לשאול על משימה ספציפית שבכלל עוד לא חשבתם על להתחיל אותה? סמס זה פתרון התחמקות יעיל. מיד לאחר סינון השיחה, שלחו לו סמס בסגנון: "אני בפגישה", "אני בשיחת טלפון עם לקוח", "אני כבר מתקשר" וכו' - כך תוכלו להרוויח עוד קצת זמן לסיום המשימה.

תגובת מיילים - אותו עיקרון פועל לגבי מיילים. הכינו מייל, שמסביר לבוס בקצרה ובצורה עמומה להפליא היכן עומדת המשימה שהוא הטיל עליכם. אופציה נוספת היא לשלוח לו מייל שאומר כי מיד תתפנו לשוחח איתו בעניין.

עקוב אחרי - הבוס שלכם אינו במשרד, אבל סבור שאתם עובדים כרגיל? מעולה, בדקו אפשרות לבצע "עקוב אחרי", כך שאם הוא מתקשר לשלוחה שלכם במשרד, תוכלו לענות לו מייד מהטלפון הסלולרי בעודכם נהנים מהשמש בבית הקפה במקום לקפוא מהמזגן שבמשרד.

"אני בדיוק יושב על זה"
"אני בדיוק יושב על זה"

רוצים עוד עצות? בבקשה
להישמר ממלשינים - כמעט לכל בוס קפדן יש במשרד צוות של מרגלים, אותם עובדים שתפקידם המרכזי הוא לדווח על קולגות שחטאו בהתנהגות סוררת, נעדרו ללא סיבה או לא מפסיקים לפטפט במקום לעבוד.

בדרך כלל, תגלו מיד מי הם אותם אנשים שסונג'רו למשימת הפיקוח עליכם: הם יפגינו נוכחות אינטנסיבית או ידבקו אליכם בדיוק כשהתכוונתם ללכת מוקדם. אז אמנם אין לכם הרבה מה לעשות נגד אותם מלשינים (אלימות זו לא פתרון), אבל מה שאתם כן יכולים לעשות הוא למנות אנשים מטעמכם שירגלו בשבילכם ויעדכנו מתי הבוס יוצא. כשזה קורה - נצלו את הרגע לנוח קצת.

עזרה הדדית - בבית הספר היסודי לא הפסיקו לספר עד כמה חשובה היא עזרה הדדית, והנה סוף סוף יש הזדמנות לבחון את זה. עזרו אחד לשני וגבו זה את זה: אם אחד החברים לעבודה יצא להפסקת עישון בשיא הלחץ של הפרוייקט – תנו לבוס תירוץ בשמו, כי כשאתם תצטרכו שהוא יגבה אתכם בזמן שיצאתם מוקדם מהעבודה או הארכתם את הפסקת הצהרים, גם הוא יהיה שם בשבילכם.

"הלכתי, תכף אשוב" - כשאתם עוזבים את המשרד, יידעו את הקולגות או את הבוס שיצאתם. אתם יכולים להשאיר להם פתקים בסגנון "יצאתי תכף אשוב". בצורה כזו הם יאמינו שיש סיבה מוצדקת להעדרותכם ושלא נעלמתם ככה סתם. בנוסף, אתם יכולים לזייף נוכחות. תשאירו את המשרד מאורגן, את המחשב פתוח ותלו את הז'קט על הכסא, כך שאם מישהו במקרה ייכנס למשרד, הוא יחשוב שאתם בעצם כאן ורק יצאתם לרגע.

* הכתבה באדיבות אתר AllJobs

"בוס, המנות איחרו, אז התעכבנו"
"בוס, המנות איחרו, אז התעכבנו"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד