072-3300504

כלא או קולג'

אנשי אקדמיה אמריקנים נותרו מזועזעים מסקר אמריקני חדש המגלה כי מדינות בארה"ב משקיעות יותר בבתי כלא מאשר בלימודים גבוהים

רוי רגב | 02-03-2008 10:54:00

דו"ח חדש של ממשלת ארה"ב, מגלה כי גם שם, כמו בישראל, תקציבי החינוך עוברים משנה לשנה לפחות חשובים עבור האחראים על התקצוב במדינות השונות. לפי הדו"ח, בקצב הנוכחי ובתוך שנים ספורות, ישקיעו כל מדינות ארה"ב יותר כספים על תחזוקת בתי הכלא במדינה מאשר על חינוך בבתי הספר ובקולג'ים.

לפי הדו"ח, בחמש מדינות: ורמונט, מישיגן, אורגון, קונטיקט ודלוור, משקיעים כבר היום יותר כספים על בתי הכלא, מאשר על הקולג'ים האזוריים. לדברי אנשי אקדמיה אמריקנים, מדובר בתופעה מדאיגה, המצביעה על בעיה חברתית קשה בצפון אמריקה. לעומת חמשת המדינות הללו, עומדת בגאון (ודי בבדידות) מדינת מינסוטה, שם משקיעים הכי הרבה בחינוך לעומת החזקת בתי הכלא. במינסוטה מקבל הקולג' המקומי לבדו תקצוב גבוה יותר מאשר בית הכלא המקומי.

במינסוטה, על כל דולר שמושקע בחינוך, 17 סנט בלבד הולכים לבתי הכלא במדינה. הנתון הזה הוא נמוך בהרבה מהממוצע של ארה"ב, שב-2007 עמד על 60 סנט של השקעה בבתי הכלא על כל דולר שמושקע בחינוך. ב-1987 לדוגמא, עמד הממוצע הצפון אמריקני על 0.32 סנט של השקעה בבתי הכלא על כל דולר שמושקע בחינוך. לדברי אנשי האקדמיה, מדובר במגמה מדאיגה, שככל הנראה תלך ותתעצם בשני העשורים הבאים.

האקדמאים המודאגים בחמשת המדינות שכבר נמצאות במדד השלילי, טוענים כי ברוב הפעמים המדינות עצמן לא אשמות. לדבריהם, מדובר בחוק ממשלתי אשר מחייב את המדינות האלה לבנות בתי כלא ולהרחיב אותן על חשבון התקציב השנתי שלהן. נראה עם כך, שישראל לא לבד בבעיית תקצוב ההשכלה הגבוהה. אקדמאים גורסים כי בארה"ב המצב חמור יותר שכן מדובר על בעיה חברתית קשה ביותר ועל תפיסה ממשלתית בעייתית שמעדיפה לסגור אנשים מאחורי סוגר ובריח מאשר לשקם אותם.

אוניברסיטת פרינסטון. פחות תקציבים.
אוניברסיטת פרינסטון. פחות תקציבים.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד