072-3300504

רק בגלל הרוח

מור פרץ נפצע בצבא והוכרז כנכה צה"ל. למרות הניתוחים ותהליך השיקום הארוך שנמשך עד היום, הרצון שלו ללמוד היה חזק מהכל. כשד"ר סעד תפוחי, דיקן המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה ערך למור ראיון קבלה הוא קלט מיד את הפוטנציאל הגלום בו והחליט לעשות הכל כדי לעזור למור.

28-02-2008 10:05:00

מור סיים את הלימודים במכללה בהצטיינות יתרה והמשיך ללימודי תואר שני, אותו סיים בהצטיינות באוניברסיטת בן גוריון. כיום, כשהוא מסיים את שנת הלימודים השנייה של הדוקטורט ומאחוריו רקורד של 19 מאמרים אקדמיים בכתבי עת נחשבים, נפגשים ד"ר תפוחי והדוקטורנט מור פרץ בכנסים אקדמיים- הפעם שניהם כמרצים.

פרסום 19 מאמרים אקדמיים בז'ורנלים נחשבים בתוך 4 שנים הוא הישג נדיר גם עבור אנשי אקדמיה ותיקים. כאשר מדובר בדוקטורנט בן 27 בשנת לימודיו השנייה, חשיבות ההישג מתעצמת פי כמה וכמה, כששומעים את סיפורו של מור פרץ מבינים כי כוח רצון חזק, בשילוב עידוד ותמיכה מהמוסד האקדמי, הם המפתח להצלחה.

מור פרץ (27) היה בן 20 כשנפצע בגבו פגיעה קשה במסגרת שירותו הצבאי. הוא נזקק לשני ניתוחים ולטיפולי שיקום ממושכים, שחלקם נמשכים עד היום. מעבר לכאבים הפיזיים בגב, נאלץ מור, שעד הפציעה נחשב לספורטאי והשתתף באקדמיה לכשרונות צעירים של מכון וינגייט, להתמודד גם עם רגל שלא תפקדה טוב ועם הידיעה שהחלומות על קריירה ספורטיבית לא יוכלו להתגשם.

"מידת ההשקעה של ד"ר תפוחי ", מספר מור, "מעבר לכך שהוא דאג שאני אשלים את חומר הלימוד שהחסרתי בגלל הטיפולים השיקומיים, הוא אפילו התאים את לוח המבחנים למועד הטיפולים שלי. הרצון של ד"ר תפוחי היה כל כך חזק, שהוא הדביק גם אותי בשאיפותיו והגביר את היכולות שלי בעצמי, ובעיקר את מידת המוטיבציה להוכיח לו שההשקעה תשתלם".

וההשקעה של ד"ר תפוחי אכן השתלמה. במהרה התגלה מור כסטודנט מצטיין. במקביל זכה מור בפרסי הצטיינות נחשבים ואף פרסם מאמר בז'ורנל אקדמי נחשב עוד בטרם סיום התואר הראשון, הישג שרק מעטים מהסטודנטים זוכים לו.

לאחר סיום התואר המשיך מור לתואר שני באוניברסיטת בן גוריון, אותו סיים בהצטיינות. כיום הוא מסיים את השנה השנייה ללימודי הדוקטורט באוניברסיטה. מחקרו מתמקד בתחום הבקרה הדיגיטלית, הנחשב לאחד התחומים ה"חמים" והנחשבים בתעשייה. הממצאים אליהם הגיע בינתיים מעוררים עניין בקהילת המחקר הבינלאומית ובקרב חברות תעשייתיות עולמיות. לא קשה לנחש שגם את התואר הזה יסיים מור בהצטיינות. בינתיים, בכל אופן, הוא כבר זכה בפרס דיקן על הצטיינות במחקר.

ד"ר סעד תפוחי אומר: "המקרה של מור מוכיח שכוח הרצון של הסטודנט, בשילוב מידת ההשקעה של המוסד, במקרה זה המכללה הם המפתח האמיתי להצלחה".

מור פרץ בדרך לפסגה
מור פרץ בדרך לפסגה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד