072-3300504

"פרופילניקים" יוכלו להפעיל כלי טיס

בתוך כשלוש שנים ייפתח תפקיד מפעיל כלי טיס גם לבעלי פרופיל עורפי, ולא רק למי שנפל בשלב האחרון של קורס הטיס

שיר כהן | 27-02-2008 11:41:00

לראשונה יוכלו מלש"בים להתמיין לתפקיד מפעיל כלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם). חשיבתו החידוש, שישומו צפוי בתוך כשלוש שנים, נעוצה בכך שתחום הפעלת הכטב"ם פתוח כיום רק בעבור חיילים שלא סיימו את השלב האחרון בקורס הטיס. חיל האוויר יחל בהפעלת התוכניות למיון מתגייסים ייעודיים לאחר שתושלם הקמת המנגנונים המתאימים.

תנאי הסף לקבלה לקורס החדש יהיו דומים לאלו של קורס הטיס היוקרתי, למעט סעיף הפרופיל הרפואי. החידוש: גם בעלי פרופיל עורפי יורשו להתמיין לתפקיד מפעיל כטב"ם, וזאת במטרה להגדיל את מספר החיילים העוסקים בתחום. "הצורך בהרחבת מערך המפעילים של כטב"מים גובר משנה לשנה, בהתאם לייצור ולפיתוח המואצים", הסביר מפקד טייסת המל"טים הראשונה, סא"ל נ'. "סוגי הכשירויות של המטוסים ללא טייס ילכו ויתרחבו עם השנים, ואנו צופים כי בעתיד הרחוק יותר צפויים הכטב"מים למלא משימות שאותן מבצעים כיום כלי הטיס המאוישים".

הכשרתם של מפעילי הכטב"ם תתפרס על פני שנתיים בבית הספר לכטב"מים, הממוקם בבסיס פלמחים של החיל. עם הסמכתו לתפםקיד, ישובץ החייל בטייסת המל"טים של חיל האוויר, ויחויב בחתימה על שירות נוסף של חמש שנים בתנאי קבע. כיום, מוכשרים לתפקיד עשרות חיילים מדי שנה, לאחר שלא סיימו את השנה השלישית והאחרונה בקורס הטיס. טרם שיבוצם, לומדים המפעילים תכנים ייעודיים במשך שבעה חודשים נוספים בבית הספר לכטב"מים.

בעשרת החודשים האחרונים, מאז כניסתו של הכטב"ם "שובל" לטייסת המל"טים בבסיס פלמחים, מקדישים המפעילים את מרבית זמנם לפעילויות משימתיות ומבצעיות במספר גזרות, וכן עוסקים בליווי כוחות שונים של צה"ל. "כלי הטיס הבלתי מאוישים מרכזים בתוכם יתרונות אדירים", הדגיש סא"ל נ'. "הכטב"מים מתאימים בצורה אופטימלית לצרכים המבצעיים של חיל האוויר ולייעודו".

שנתיים הכשרה ועוד חמש שנים קבע
שנתיים הכשרה ועוד חמש שנים קבע
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד