072-3300504

סטודנטים שהפגינו - לדין משמעתי

סטודנטים באונ' חיפה יועמדו לדין משמעתי בעקבות עצרת שערכו לזכר הרוגי אירועי אוקטובר 2000. האוניברסיטה: הדבר נובע מאחר והם לא ביקשו אישור לקיום העצרת

מורן ראדה | 21-02-2008 11:16:00

מאתגרים את חופש הביטוי באוניברסיטת חיפה? הנהלת האוניברסיטה תעמיד לדין משמעתי סטודנטים שקיימו אמש (ד') עצרת לזכר 13 ההרוגים באירועי אוקטובר 2000.

העצרת, שבה לקחו חלק סטודנטים יהודים וערבים, התקיימה על הדשא של האוניברסיטה וכללה הקראת שמות החללים בעברית וערבית, הדלקת נרות לציון האבל, שירה ועוד. כמו כן, בהמשך היום קיימו המשתתפים עצרת מחאה באשר להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לסגור את תיקי החקירה בעניין. עצרת זו קיבלה את אישור האוניברסיטה.

אורי וולטמן, חבר מזכירות תא חד"ש באוניברסיטה, מסכים עם טענת האוניברסיטה כי העצרת התקיימה בניגוד לנהלים, אך טוען ש"זה נובע מכך שגם אם היינו רוצים באישורם לא היינו יכולים, כי האוניברסיטה לא מתירה קיום פעילות ציבורית בדשא המרכזי".

לדברי וולטמן זו לא הפעם הראשונה שמעמידים אותם לדין משמעתי בעקבות פעילויות פוליטיות ועצרות "אנחנו רגילים לזה, אבל מבחינתנו זו מערכה פוליטית על חופש הביטוי באוניברסיטת חיפה. הפעילויות שלהם נועדו לשתק את הקולות בקמפוס ולהפוך את הקמפוס למקומות סטרילי ממחאה, ויש כאן סתירה עמוקה כי האוניברסיטה מציגה עצמה כמקום המעודד חופש פעילות".

עצרת מחאה באונ' חיפה
עצרת מחאה באונ' חיפה

תגובת אוניברסיטת חיפה
"אוניברסיטת חיפה מתכוונת להעמיד לדין משמעתי מספר סטודנטים שעברו על נהלי האוניברסיטה מאחר ולא ביקשו אישור לקיים את ההפגנה". רקטור האוניברסיטה, פרופ' יוסי בן ארצי, מוסיף כי "כל בקשה לקיום פעילות פוליטית, שתוגש על פי הנהלים תבחן ותאושר במידה והיא לא עוברת על חוקי המדינה. הכוונה של האוניברסיטה להעמיד לדין משמעתי את הסטודנטים נובעת מכך שהם הפרו את הנהלים ולא משום סיבה אחרת".

באוניברסיטה מדגישים כי באותו יום התקיימה פעילות פוליטית נוספת בנושא אירועי אוקטובר והחלטת מזוז, אך במקרה זה המארגנים פעלו על פי הנהלים וביקשו אישור, ולכן איש לא נעצר.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד