072-3300504

הבריטים האלה

למרות שאיגוד המרצים הבריטי כבר לא יחרים את האקדמיה הישראלית, יהיו אלה דווקא סטודנטים מבית ספר יוקרתי בלונדון שיעשו את המלאכה

רוי רגב | 17-02-2008 09:57:00

לאחר שחשבנו שמשבר החרם האקדמי - הישראלי-בריטי הגיע לסיומו לפני מספר חודשים, מדווחת התקשורת הבריטית כי בימים אלה בחרו דווקא סטודנטים ממוסד לונדוני יוקרתי לצאת נגד ישראל. אגודת הסטודנטים מבית הספר לכלכלה של לונדון, החליטה בסוף השבוע האחרון לקרוא לישראל להפסיק את "הכיבוש" על העם הפלסטיני, בעקבות ציון 60 שנים ל'נכבה' (האסון), היום בו גורשו פלסטינים רבים מביתם במסגרת מלחמת העצמאות, ועברו שלא מרצון למדינות ערב השכנות.

בית הספר הבריטי לכלכלה הותיק קיים כבר מסוף המאה ה-19 והוא חלק מאוניברסיטת לונדון, אך פועל הוא מתנהל באופן עצמאי ונחשב לאחד מבתי הספר הטובים בעולם לתחומי מדעי החברה.

העלאת נושא הנכבה נעשתה במסגרת פגישה שגרתית של האגודה וצוין שם כי "ישראל גירשה בצורה מתוכננת את הפלסטינים מביתם וגם היום ממשיכה את הכיבוש באזורים שונים, ואף הקימה מאות מחסומים שפוגעים בשגרת חייהם של הפלסטינים יומיום".

הבריטים הצעירים עדיין לא הודיעו כיצד הם עומדים להוציא לפועל את החרם, אך ניתן להניח כי מדובר גם בחרם אקדמי. עוד הבטיחו באגודה ובעידודם של סטודנטים רבים, להחרים חברות שתומכות בצבא הישראלי, המספקות לו נשק וטכנולוגיה, וחברות אשר ישירות או בעקיפין מסייעות לבניית גדר ההפרדה ולהריסת בתי פלסטינים בשטחים.

כזכור, רק באוקטובר האחרון הודיע איגוד המרצים הבריטי כי הוא מבטל את החלטת האיגוד להחרים את האקדמיה הישראלית, לאחר שבחן את כל הפרטים מקרוב וכנראה גם בעקבות לחץ של ממשלת ישראל על ממשלת בריטניה. עם זאת, כנראה שהבריטים פשוט לא מסוגלים לעבור לסדר היום כאשר זה נוגע לישראל.

אוניברסיטת אוקספורד. דווקא לא החרימה.
אוניברסיטת אוקספורד. דווקא לא החרימה.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד