072-3300504

למען 'העובדים השקופים'

ההכרה בבעיית עובדי הקבלן במוסדות בישראל מגיעה השבוע גם לבתי-הספר התיכוניים. השבוע יועלה הנושא בעשרות בתי-ספר בירושלים לאחר תקופה לא קצרה בה עוסקים בנושא באוניברסיטאות

רוי רגב | 11-02-2008 09:26:00

השבוע מציינים עשרות בתי-ספר תיכוניים בירושלים את שבוע זכויות עובדי הקבלן. את הפרויקט יוזמת עמותת מעגלי צדק, אשר פועלת כבר תקופה לפתרון בעיית עובדי קבלן באוניברסיטאות ובמשרדים ממשלתיים. במהלך השבוע, יחלקו בתיכונים בבירה חומרי הסברה, יעבירו שיעורים, יחתימו עצומות ויקיימו קמפיין שיבקש מהתלמידים להרים בעצמם את הכיסאות בכיתות, כך שעובדי הניקיון לא ייאלצו לעשות זאת. בנוסף, יקרינו בבתי-הספר סרטים העוסקים בעובדי הקבלן וזכויותיהם.

הקמפיין התיכוני בבירה מגיע אחרי שבשנים האחרונות יצאו סטודנטים בכל רחבי הארץ נגד העסקת עובדי קבלן ללא זכויות בקמפוסים. עובדים אלה, מועסקים דרך חברות כוח אדם הנותנות למעשה שירותים לאוניברסיטאות, בתי-ספר ומשרדים ממשלתיים. עובדי הקבלן מפוטרים לאחר תקופה של כמה חודשים על ידי אותן חברות כוח אדם כך שמעסיקיהם יוכלו להימנע מתשלום עבור שירות סוציאליים לעובדים, לאחר תקופה של כמה חודשים הם מעסיקים את אותם עובדים מחדש וכמובן ללא זכויות.

באותו עניין, גם חברי הסגל הזוטר ומרצים מן החוץ טוענים כי הם למעשה סוג של עובדי קבלן ללא זכויות, כאשר האוניברסיטה מפטרת את המרצים הללו כל 8 חודשים ושוכרת אותם מחדש בשנה האקדמית הבאה, כך שלא יקבלו קביעות. לכן, מרצים רבים מקדישים מזמנם כדי להילחם בתופעת עובדי הקבלן.

עמותת מעגלי הצדק כבר פועלת תקופה בנושא בתיכונים ומנהלת את פרויקט נאמני התעסוקה, בו תיכוניסטים ברחבי הארץ שומרים על זכויותיהם של עובדי קבלן בבתי הספר ומעבירים את המסר ליתר התלמידים. כחלק ממשימותיהם פונים התלמידים למנקים ולמאבטחים ומסבירים להם את זכויותיהם ומפנים את תשומת ליבם של המנהלים לפגיעה בזכויות עובדי הקבלן במהלך עבודתם.

בעבודה. העובדים מפוטרים ונשכרים שוב.
בעבודה. העובדים מפוטרים ונשכרים שוב.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד