072-3300504

מי מצליח באקדמיה

צוות ישראלי הציג נתונים מפתיעים לגבי סטודנטים לקויי למידה בכנס עולמי בנושא. מתברר כי דווקא סטודנטים אלו מציגים ממוצע ציונים גבוה משל הסטודנט הממוצע

רוי רגב | 03-02-2008 10:16:00

מחקר חדש ופורץ דרך שנערך במכללה האקדמית תל-חי כיכב בכנס בינלאומי ללקויות למידה בטקסס, ארה"ב. המחקר שערכה מנהלת מרכז התמיכה לסטודנטים לקויי למידה במכללה - יעל מלצר, מראה נתונים מפתיעים המצביעים על כך כי ממוצע הציונים של סטודנטים לקויי למידה גבוה משל הסטודנט הממוצע לתואר ראשון.

המחקר, שנערך יחד עם ד"ר מירי שריד מהמכללה, כלל 315 סטודנטים לקויי למידה ועוד 955 סטודנטים שאינם לקויי למידה. צוות המחקר במכללה בדק את נתוני הקבלה של הסטודנטים הכוללים בגרות ופסיכומטרי ואת ממוצע ציוני התואר הראשון. ההסבר של החוקרים לתופעה המפתיעה הוא רמת התמיכה האקדמית הגבוהה והיחס האישי שמקבלים סטודנטים לקויי למידה, לעומת סטודנטים מן השורה.

מן הנתונים עולה כי ממוצע הציונים של סטודנטים לקויי למידה עומד על 84 ושל הסטודנט הממוצע 83. מדובר בהבדל ממש לא גדול אבל מפתיע מאוד. נתון מפתיע עוד יותר שעולה מן המחקר, עוסק באחוזי הנשירה מהלימודים האקדמיים. לפי המחקר, 1.5% בלבד מבעלי לקויות הלמידה פורש במהלך התואר הראשון, בעוד אחוז הנשירה הארצי עומד על 22%.

עוד עולה מהמחקר כי סטודנטים לקויי למידה מתקבלים לאוניברסיטאות עם נתוני קבלה נמוכים יותר משל חבריהם, גם בממוצע הבגרות וגם בבחינת הפסיכומטרי, מה שלא משפיע על הממוצע הסופי של התואר הראשון שלהם. נתון שייתכן ומראה כי נתוני הקבלה אינם מצביעים על רמת ההצלחה של הסטודנטים בלימודיהם האקדמיים.

"סטודנטים בעלי לקויות למידה צריכים להשקיע בלימודים הרבה יותר מהסטודנט הממוצע בלימודיו האקדמיים. הסטודנטים הללו הם בעלי כוח רצון ומוטיבציה גבוהים משל הסטודנט הממוצע ויש להם רצון גדול להוכיח לכולם כי הם מסוגלים להצליח", מסכמת את הנושא מלצר.

מכללת תל חי. הציגו את המחקר בכנס עולמי.
מכללת תל חי. הציגו את המחקר בכנס עולמי.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד