072-3300504

עכשיו אלו תלמידי הפסיכומטרי

לתלמידי הפסיכומטרי שמתכוננים למועד הבחינה בפברואר הקרוב ציפתה השבוע הפתעה. המרכז הארצי לבחינות והערכה הודיע כי בעקבות סיום שביתת המרצים יבטל את מועד הבחינה הקרוב. אלו הקולות

רוי רגב | 22-01-2008 14:15:00

השבוע הודיע המרכז הארצי לבחינות והערכה על ביטול מועד פברואר הקרוב של בחינת הפסיכומטרי. לפי המרכז, הם נאלצו לבטל את בחינתם של המועמדים לקבלה ללימודים במערכת ההשכלה הגבוהה, בעקבות חזרת הסטודנטים באוניברסיטאות ללימודים. האוניברסיטאות, אשר נאלצות עכשיו להשלים את סמסטר א' האבוד בעקבות שביתת המרצים, לא יכולות לתת למרכז כיתות לימוד בהם יערכו את המבחנים, משום שאלה יהיו תפוסות על ידי הסטודנטים.

בתגובה להודעה הקצרה והמפתיעה של המרכז, החלו תלמידי קורסי פסיכומטרי רבים לזעום ויש שיאמרו בצדק. המרכז הודיע כי יאחד את מועד פברואר הקרוב עם מועד אפריל, שצפוי גם הוא להידחות בכמה שבועות, דבר שלא ניחם את התלמידים המבולבלים. תלמידי קורסים רבים טוענים כי לא יוכלו לגשת למועד אפריל בשל גיוסם לצבא או נסיעה מתוכננת לחו"ל וכך יפספסו את מועד ההרשמה.

תלמידים אחרים טוענים כי לקחו לקראת מועד פברואר חופשה מתוכננת מראש מהעבודה ותלמידים נוספים פשוט לא מוכנים לקבל את העובדה שיישארו במתח לקראת הבחינה חודשיים נוספים או שלא תינתן להם הזדמנות נוספת לשפר את ציוניהם לקראת שנת הלימודים הבאה. רבים אחרים טוענים כי הם פוחדים שמכוני הפסיכומטרי לא יסכימו להעביר להם קורסים נוספים לקראת מועד אפריל ובכך יפסידו כסף רב.

זעם המכונים
נציגי מכוני פסיכומטרי כמו - קידום ו - !Smart, טוענים כי לא ייתכן שמשום שמדובר בתלמידי פסיכומטרי ולא בסטודנטים, מרשים לעצמם אנשי המרכז לוותר מהר כל כך. לדברי רענן קרן, מנכ"ל קידום, אפשר היה למצוא דרכים לקיים את הבחינה. "ניתן היה לסכם עם מכללות שיארחו את הבחינות או למצוא כיתות פנויות אחרות, במרכז פשוט ויתרו מהר מדי", הוא מספר.

עו"ד ערן שטיין, מנכ"ל מכון - !Smart, נשמע אפילו תקיף יותר לגבי ההחלטה: "זוהי שערורייה, לא ייתכן כי שביתת המרצים תביא לביטול הבחינות החיוניות כל כך להבטחת זכאותם של תלמידי הפסיכומטרי להשכלה גבוהה בשנה האקדמית הנפתח באוקטובר הקרוב. תלמידי הפסיכומטרי השקיעו את מרצם, זמננ והונם בלימודים אינטנסיביים לקראת הבחינה שהייתה אמורה להתקיים בעוד שלושה שבועות", טוען עו"ד שטיין. הוא מוסיף כי דחיית הבחינה תפגע בתלמידים ותצריך מהם הוצאות כספיות נוספות. "לא נעבור על כך בשתיקה. תלמידי הפסיכומטרי אינם צריכים לשלם את מחיר שביתת המרצים", הוא מוסיף.

בינתיים מתריעים גם בארגון אמון הציבור כי הם לא מתכננים לעבור על ההחלטה בשתיקה. הארגון נערך כבר מהבוקר להגשת בג"ץ נגד המרכז הארצי לבחינות והערכה. מכוני הפסיכומטרי הודיעו כי גם הם עומדים לפני פניה לערכאות משפטיות. לאנשי המרכז ציפתה הפתעה נוספת הבוקר כאשר מצאו תלמידי פסיכומטרי מכל הארץ שהגיעו להפגין מול משרדיהם בירושלים בסגנון סטודנטיאלי למדי.

צילום ועריכה: תמי אייזנברג

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד