072-3300504

אמריקן גנגסטר

זוכי פרס האוסקר ראסל קרואו ("גלדיאטור", "המקור") ודנזל וושינגטון ("יום אימונים מסוכן", "הוריקן") חוברים למפיק זוכה האוסקר בריאן גרייזר ("נפלאות התבונה", "סינדרלה מן")

13-01-2008 17:43:00

אודות הסרט
בשנות ה-70' המוקדמות, שחיתות השוטרים פשטה בכל העיר ניו יורק. מלחמת וייטנאם גבתה מחיר כבד מעבר לים וגם בבית. חיילים חזרו לאדמת ארה"ב בשקי גופות, או מכורים להרואין – אותו חלקו עם מתנסים סקרנים שהפכו מיידית למכורים גם הם.

בעזרתם של אוכפי החוק, המאפיה פעלה בנינוחות יחסית בשוק הלא תחרותי הזה, ומכרה אלפי קילוגרמים של החומר למכורים המשתוקקים לכך. קבוצה של אנשים לבנים בעלי מעמד ואמצעים שילמה מאות מיליונים לשופטי בתי המשפט של ניו יורק, לעורכי הדין ולשוטרים כדי שישמרו בשקט את מערכת היחסים ההדדית, המניבה רווחים. ארגון הקוזה נוסטרה היה בלתי מנוצח.

כל זאת עד שיזם שחור ושמו פרנק לוקאס (ושינגטון) השתלט על המשחק. אף אחד לא הקדיש תשומת לב לפרנק, עוזרו הצנוע של באמפי ג'ונסון, אחד מברוני הפשע המובילים של העיר בעידן שלאחר המלחמה. אך כשהבוס שלו מת במפתיע, לוקאס ניצל את הפרצה במבנה הפיקודי כדי לבנות אימפריה משלו וליצור את הגרסה שלו לסיפור ההצלחה האמריקאי. למרות שמעולם לא למד בבית הספר, הוא צבר ידע רב וחוכמת רחוב. הוא יישם זאת – בנוסף לכושר ההמצאה ולחוש העסקי שלו – כדי להפוך לשליט של עסקאות הסמים ברחובות העיר, כשהוא מפיץ חומר טהור יותר במחיר נמוך יותר. בכך הביס את כל ברוני הפשע המובילים והפך לא רק לאחד ממושחתי העיר הראשיים אלא גם לכוכב העל של הרחובות.

השוטר הקשוח ריצ'י רוברטס (ראסל קרואו), נמצא כל הזמן ברחובות כדי לדעת להריח את השינוי בשליטה בעולם התחתון של מסחר הסמים. רוברטס מאמין שמישהו דורס את הסמכויות של משפחות המאפיה ומתחיל לחשוד ששחקן חדש בעל כוח הגיע כדי לשלוט בסצינה. לוקאס ורוברטס חולקים שניהם את הדבקות בקוד האתי שמבדיל אותם מהקולגות שלהם, והופך אותם לדמויות מבודדות בשני צדי המתרס של החוק. גורלות שני הגברים הללו ייפגשו כשהם יגיעו לעימות שלא רק ישנה את חייהם, אלא את גורלו של דור שלם בעיר ניו יורק.

שחקנים
ראסל קרואו - ריצ'י רוברטס
דנזל וושינגטון- פרנק לוקאס
צ'יטל אג'יופור - יואי לוקאס
קובה גודינג ג'וניור - ניקי בארנס
ג'וש ברולין - בלש טרופו
טד לווין - לו טובאק

יוצרים
במאי/מפיק : רידלי סקוט
הפקה: בריאן גרייזר, ניקולאס פילג'י, סטיבן זליאן
תסריט: סטיבן זליאן
צילום: האריס סאווידס

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד