072-3300504

הוועד התומך

אמש הודיעו יושבי ראש הוועד המנהל של האוניברסיטאות כי הם תומכים בנשיאי האוניברסיטאות. בהתאחדות הסטודנטים מזכירים כי לא יסכימו לקבל את מסקנות שוחט

רוי רגב | 31-12-2007 10:25:00

לאחר שבסוף השבוע החלו לפעול מרצים מהסגל הבכיר, בכל רחבי הארץ, להדחת נשיאי האוניברסיטאות, הביעו אתמול יושבי ראש הוועדים המנהלים של האוניברסיטאות, תמיכה ואמון בנשיאי האוניברסיטאות. יושבי הראש יוצאים נגד השביתה בשל "הפגיעה הקשה בציבור הסטודנטים ובמערכת כולה". לטענתם, לור"ה לא הייתה ברירה אחרת אלא לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש לסיים את השביתה עד ל-13 לינואר - המועד האחרון בו יהיה ניתן עדיין להציל את הסימסטר הנוכחי.

כזכור, אתמול פורסם כי מרצי הסגל הבכיר השובתים, החלו לפעול להדחת נשיאי האוניברסיטאות, בשל בקשתם של אלו להוציא צווי מניעה למרצים השובתים. המרצים רואים בהתנהלות זו סוג של בגידה באחווה האקדמית והחלו להחתים דיקני פקולטות במוסדות השונים על התחייבות לפרוש מהתפקיד במידה וצווי המניעה יצאו לפועל.

יושבי הראש שהביאו אמש תמיכה בנשיאים הם: מר דב לאוטמן, יו"ר הועד המנהל של ת"א; מר איתן רף, יו"ר הועד בעברית; פרופ' יעקב נאמן, יו"ר הועד של בר-אילן; מר דוד ברודט, יו"ר הועד בבן-גוריון וכן ראשי הועד הצפוניים מהטכניון ומאוניברסיטת חיפה.

יושבי הראש פונים למרצים השובתים, ומזכירים להם כי הנשיאים והמרצים נמצאים באותו הצד של המתרס וכי כל הצדדים מעונינים בעצם "לקדם ולחזק את ההשכלה הגבוהה בישראל".

איתי שונשיין. ממליץ למרצים שלא להתקפל מול האוצר.
איתי שונשיין. ממליץ למרצים שלא להתקפל מול האוצר.

בהתאחדות תומכים בהמשך השביתה
בינתיים, בוחרים בהתאחדות הסטודנטים הארצית לתמוך במרצים השובתים, ודורשים מהם שלא לקבל את הצעת האוצר, לה הם קוראים "תרגיל מסריח". בהתאחדות מודאגים מניסיון האוצר להוציא לפועל את הרפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה ואימוץ מסקנות ועדת שוחט, תוך ניצול המשבר עם המרצים. בהתאחדות דורשים מהמרצים שלא להגיע להסכם עם האוצר, הכולל את אימוץ מסקנות ועדת שוחט אשר ממליצות בין היתר על העלאת שכר הלימוד לצורך מימון הרפורמה.

יו"ר ההתאחדות, איתי שונשיין, טוען כי הסטודנטים לא יסכימו לקבל כל פגיעה בסטודנטים. "האוצר הבין שלא ניתן 'למכור' את המסקנות הכושלות של ועדת שוחט בצורה עניינית, ולכן הוא מנסה 'לשחד' את המרצים באמצעות העלאת שכר", אמר אמש שונשיין.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד