072-3300504

מה יהיה הסוף?

חברי הסגל הבכיר ונציגי האוצר הגיעו ככל הנראה למבוי סתום במשא ומתן בין הצדדים. חברי הסגל טוענים כי הצעת האוצר נמוכה משמעותית ממה שמגיע להם

רוי רגב | 20-12-2007 13:41:00

חברי הסגל הבכיר ימשיכו ככל הנראה לשבות גם בשבוע הבא. השיחות כרגע הופסקו כליל, לאחר שמשרד האוצר מסר כי אינם מתכוונים להיענות לבקשת המרצים ולהעניק להם תוספת שכר של 35% כפי שביקשו. לטענת משרד האוצר מדובר בסכום שעולה ביותר מ-10% על שחיקת השכר האמיתית של המרצים.

הקרע בין הצדדים ממשיך ומעמיק וראשי האוניברסיטאות נראים כרגע חסרי עונים בכל הנוגע ליכולת התיווך בין הצדדים. נציגי הסגל הבכיר מסרו לתקשורת היום כי פיצוי בסדר גודל של 20% כוללות רק את שנות השחיקה בשכר ולא כוללות כל תוספת לשכר המרצים. לדבריהם, במצב הקיים הם יאלצו להיאבק שוב על כספים שמגיעים להם עוד כמה שנים.

פרופ' צבי הכהן, יו"ר הסגל הבכיר, טוען כי ממשלת ישראל לא עושה מספיק כדי לסיים את המשבר. פרופ' הכהן מסר לתקשורת, כי הוא לא מבין איך אף אחד מחברי הכנסת לא יזם דיון חירום, כדי להגיע לסיכום עם המרצים והאוצר ולסיים את שביתת המרצים הארוכה בעשור האחרון. נציגי הסגל הבכיר טוענים כי הם היו כבר קרובים לסיכום עם הממשלה, אך משרד האוצר בחר פעם אחר פעם להתערב ולפתוח מחדש את המשא ומתן.

בינתיים מנסים לחשוב באוניברסיטאות על היום שאחרי, כאשר במידה ותסתיים השביתה בימים הקרובים יתכן וניתן יהיה להאריך את הסמסטר הנוכחי. במקרה זה יתקיימו הלימודים בחופשת הבחינות ותחילתו של סמסטר ב' תדחה. כמו שנראים הדברים, רוב הסיכויים הם שמרצי הסגל הבכיר לא יגיעו לסיכום עם האוצר בימים הקרובים.

שתי אופציות נוספות הן: התחלת סמסטר א' מחדש במקום סמסטר ב' כאשר שיעורי סמסטר ב' יינתנו בקיץ או ביטול שנת הלימודים ודחייתה לשנה הבאה. שתי הברירות הללו הן הרסניות, כאשר באופציה הראשונה קיימת בעיה של מרצים בעלי מחויבויות קודמות לתקופה זו ואת עבודות הסטודנטים בקיץ. האפשרות השניה, משמעותה נזק כלכלי כבד למשק אובדן תשלומי שכר הלימוד של הסטודנטים.

חברי הסגל הבכיר צפויים להתכנס היום בשעה 18:00 בערב לדיון על האפשרות כי הסמסטר הנוכחי יתבטל. המרצים ידונו על האפשרויות השונות העומדות בפניהם ובפני האוניברסיטאות להשלמת הקורסים, במידה ויתבטל הסמסטר.

אוניברסיטת ת"א. יוסיפו סמסטר?.
אוניברסיטת ת"א. יוסיפו סמסטר?.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד