072-3300504

הצטרפו אלינו

הסטודנטים באוני' חיפה משביתים את הלימודים זה השבוע השני. בור"ה החליטו שלא לגבות את שוברי התשלום מהסטודנטים היום

רוי רגב | 16-12-2007 14:57:00

לאחר שאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א אירחה בקמפוס את ההפגנה הגדולה במאבק הנוכחי, נראה שכעת אגודת אוניברסיטת חיפה נושאת את דגל המאבק. השבוע, אחרי יותר מ-50 יום של שביתת הסגל הבכיר, פותחים הסטודנטים שבוע שני של שביתה הכוללת את סגל המרצים הבכיר והזוטר יחד עם הסטודנטים.

הסטודנטים בחיפה יצאו בשבוע שעבר להפגין מדי יום, ביום חמישי, בשעות הערב חסמו הסטודנטים את התנועה בעיר. כ-100 סטודנטים בקמפוס הצפוני יצאו ב-17:30 לצומת ויצרו פקק תנועה ענקי ששיבש את התנועה בעיר למספר שעות.

הסטודנטים מוחים על כך שככל הנראה אין כבר דרך להציל את השנה האקדמית של הסטודנטים בשום קונסטלציה. לדבריהם, גם הקורסים המועברים על ידי הסגל הזוטר לא יוכלו להציל כעת את השנה האבודה. על כן, הם מעדיפים לדבריהם להפסיק את הלימודים זה השבוע השני ולהמשיך בפעולות המחאה.

השביתה נערכת בגיבוי התאחדות הסטודנטים ושאר האוניברסיטאות בארץ, אשר בתורן עורכות הפגנות ושיבושי לימודים. יניב בן שושן, יו"ר האגודה בחיפה, טוען כי צעדי המחאה של האוניברסיטאות האחרות פשוט אינם מספיקים והם מבקשים משאר האוניברסיטאות בארץ להצטרף לשביתה הכוללת.

"לאחר שנוכחנו לדעת שאין אף גורם ברמה אזורית וארצית לסטודנטים שדן בפתרונות ליום שאחרי סיום שביתת הסגל הבכיר, אנו לא נשקוט עד אשר יושג הסכם חזרה ללימודים המבטיח את טובת הסטודנטים ונמשיך להשבית את הלימודים עד אשר ימצאו פתרונות אלו", אומר היום בן שושן.

בינתיים לא נרשמת כל התקדמות בשיחות בין נציגי האוצר ור"ה וחברי הסגל הבכיר. השיחות שהתחילו בשבוע שעבר בצורה טובה מאוד, עם סיכוי יותר מסביר למציאת פתרון, פוצצו עוד בשבוע שעבר. כרגע אין מגעים בן הצדדים וסיום שביתת הסגל הבכיר לא נראה באופק.

הסטודנטים לא ישלמו
בינתיים לא נרשמת כל התקדמות בשיחות בין נציגי האוצר ור"ה וחברי הסגל הבכיר. השיחות שהתחילו בשבוע שעבר טוב מאוד עם סיכוי יותר מסביר למציאת פתרון, פוצצו עוד בשבוע שעבר.

כרגע אין מגעים בן הצדדים וסיום שביתת הסגל הבכיר לא נראה באופק. בעקבות המצב הבעייתי, בחרו בור"ה שלא לאלץ את הסטודנטים לשלם את שוברי התשלום השנתי השלישי, אשר היה אמור להיות להיות משולם היום על ידי הסטודנטים.

כתוצאה מפיצוץ המשא ומתן, הודיעו היום חברי הסגל הבכיר כי הם לוקחים את המאבק צעד נוסף קדימה ומשביתים את הלימודים גם במערכת הביטחון. המרצים ישביתו את לימודיהם של פרחי הטיס באוניברסיטת בן גוריון, את לימודי אנשי הקבע והעתודאים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד