072-3300504

יאבקו עבור המרצים

לאחר שביתה של 37 ימים, החליטו חברי הסגל הבכיר להיעזר בשירותיהם של חברי הסגל הזוטר והסטודנטים במאבקם

רוי רגב | 02-12-2007 10:43:00

לאחר שהופעל עליהם לחץ בחודש האחרון ולאחר שהבינו כי מחאתם המאופקת לא מובילה לתוצאות, בחרו חברי הסגל הבכיר לחבור לחברי הסגל הזוטר ואל הסטודנטים, לאחר 37 ימי שביתה שקטה. חברי הסגל הבכיר ספגו האשמות רבות מחברי אגודות הסטודנטים וחברי הסגל הזוטר באוניברסיטאות על כך שאלו אינם עושים מספיק "רעש" תקשורתי ולא יוצאים להפגנות, בכך למעשה הם גורמים לשביתה להימשך מבלי להתקדם אל עבר פתרון מוחשי.

המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר באוניברסיטאות יחלו יחד עם ארגוני הסטודנטים וחברי הסגל הזוטר בפעילויות מחאה כבר מהשבוע. באוניברסיטה העברית לא יאפשרו כבר מחר הסטודנטים כניסה לקמפוסים ותתקיים הפגנה ושיעור מחאה מול בית ראש הממשלה. ביום רביעי יינעלו שערי אוניברסיטת ת"א וביום חמישי תתקיים הפגנה של מרצים וסטודנטים באוניברסיטת ת"א. הסטודנטים לדבריהם, מחכים לאישור של הסגל הבכיר להשבית כליל את הלימודים ולסגור את שערי כל האוניברסיטאות.

כזכור, חברי הסגל הבכיר מוחים על כך שלא עודכן שכרם מאז שנת 2001, ולטענתם שכרם נשחק ב-35% ביחס לשינוי השכר הממוצע במשק. האוצר לא מוכן לקבל חישוב זה של חברי הסגל הבכיר, וטוען כי שכרם של המרצים נשחק רק ב-2.9% בלבד. באוצר טוענים כי המרצים מבקשים פיצוי מוגזם, אך עם זאת, לשכת ראש הממשלה מוכנה לפצותם על-25% משכרם. עוד טוענים באוצר, כי נתוני השכר של המרצים הועברו רק לאחרונה לצורך חישוב למרות שהדיונים מתנהלים כבר זמן רב. היום צפויים להתחדש הדיונים בין הצדדים בנושא שחיקת השכר.

בתחילת מאבקם בחרו חברי הסגל הבכיר שלא להתייחס לדרישותיהם של הסטודנטים וחברי הסגל הזוטר במאבקם ולהתרכז רק בדרישותיהם. כעת, משהבינו כנראה כי הם זקוקים לעזרתם של אלו, הם מוכנים להעלות דרישות משותפות לממשלה. דרישות הכוללות גם דרישה לשדרג את תקציבי ההשכלה הגבוהה, שינוי תנאי העסקתם של חברי הסגל הזוטר ושיפור תנאי העסקתם של עובדי הקבלן באוניברסיטאות.

הפגנת סטודנטים בשנה שעברה. יאבקו למען המרצים ולמענם
הפגנת סטודנטים בשנה שעברה. יאבקו למען המרצים ולמענם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד