072-3300504

טופס בקשת קבלה ל MBA

החלטתם להתקבל לתוכנית MBA - אבל איך עושים את זה? במדריך זה נספר לכם מה צריך לכלול טופס הבקשה שלכם, מה עושים בכל סעיף ולאיזה נקודות יש לשים לב

10-11-2007 16:08:00

כפי שמילאתם טופס בקשה כדי להתקבל ללימודי התואר הראשון, כך עליכם להגיש טופס בקשת קבלה למוסדות הלימודים אליהם אתם מעוניינים להתקבל ללימודי ה-MBA. בתי הספר למנהל עסקים משקללים מספר רב יותר של פרמטרים על מנת להחליט את מי יקבלו לשורותיהם, ועליכם להיערך בהתאם.

מרבית הישראלים מנסים להתקבל ללימודי MBA בטווח שבין שנה לבין 4 שנים מסיום התואר הראשון. מועמדים נוטים להגיש בקשה ל-4-6 בתי ספר לקראת לימודיהם.

משקלו של כל אחד מהפרמטרים המצוינים מטה נע בין 10-20% בהחלטה אם לקבל אתכם למסלול לימודים מסוים או לא. הפרמטרים מסודרים על פי המשקל שוועדת הקבלה נותנת להם - מהכבדים לקלים יותר.

מילוי טופס הבקשה - שלב אחרי שלב
מילוי טופס הבקשה - שלב אחרי שלב

ציון מבחן ה-GMAT
ה-GMAT נועד לבדוק את היכולות האסטרטגיות של מנהלים תחת לחץ. ה-GMAT הוא מבחן אדפטיבי - כלומר, כאשר נבחן עונה על תשובה נכונה, השאלה הבאה אחריה תהיה קשה יותר, ואילו שאלות שהתשובה להן היתה שגויה יובילו לשאלות קלות יותר בהמשך. למבחן שלושה חלקים: כתיבת שני חיבורים, שאלות כמותיות ושאלות מילוליות. כל החלקים מתקיימים באנגלית והציון יחסי לנבחנים משאר העולם.

אם אינכם מרוצים מהציון שקיבלתם, ניתן להירשם למבחן פעם נוספת ולרוב הציון הגבוה יותר הוא זה שמתחשבים בו. עם זאת, זכרו כי בתי הספר לא מקבלים בהכרח את מי שיש לו ציון גבוה במיוחד ובמקביל דוחים את כל האחרים. כיוון שמוסדות הלימודים מעוניינים בגיוון של היצע הסטודנטים בתכנית, הם מקבלים לשורותיהם גם בעלי ציון GMAT נמוך יחסית - אך בעלי נתונים בולטים אחרים (הישגים ראויים לציון, רקע אתני ייחודי, או כל תרומה אחרת).

לחצו למידע נוסף על מבחן ה GMAT

ציוני ה-BA
וועדות הקבלה אינן מעונינות בציון, כמו באחוזון שאתם שייכים אליו (כלומר, האם אתם בין 10 האחוזים המצטיינים, או שמא אתם ברבעון התחתון יחסית להישגי עמיתיכם ללימודים). לעיתים תינתן עדיפות לתואר בתחום ייחודי או אזוטרי, על מנת להעמיק את השונות והגיוון בין תלמידי המוסד אליו אתם מעוניינים להתקבל.

מספר חיבורים
מדובר בחיבורים קצרים - בהתאם לרשימת נושאים ושאלות בטופס ההרשמה - בנושאים כגון "מדוע ברצונך ללמוד MBA?", "מדוע בחרת דווקא בבית הספר שלנו?" או "מה ייחודך/היתרון שלך כמועמד?".

במהלך הכתיבה, חשוב מאד להתאים את התשובות לאופי בית הספר ולהימנע מתשובות גנריות כמו "כי שמעתי שמוסד הלימודים שלכם הוא הטוב ביותר". במקום זאת, שוטטו באתר הבית של בית הספר אליו אתם מבקשים להירשם והתאימו את תשובתכם לייחוד שלו על פני בתי ספר אחרים (לדוגמה, "בית הספר שלכם הוא אחד הבודדים שמשקיע מאמצים בקידום נשים").

הקפידו לנסח תשובות בעלות מסר קולע. הימנעו מהצהרות כלליות או שימוש בקלישאות, ובמקום זאת תנו דוגמאות להמחשת המסר שלכם.

במהלך הכתיבה אל תשכחו להשתמש במילות חיבור ("עם זאת", "אף על פי כן", "לכן", "יתרה מזאת"), כדי לעזור לבוחן לשמור על רצף הקריאה וליצור תחושה של המשכיות.כמו כן, כדאי להשתמש במילים נרדפות כדי ליצור רושם שאוצר המילים שלכם גדול ועשיר.

לאחר הכתיבה, תנו את החיבורים לחבר או למקור חיצוני שיחווה דעה. אל תחששו מהערות ואל תפחדו לתקן את החיבורים בהתאם להן.

לחצו למידע נוסף ומקיף על לימודי MBA

חיבור: מי אתם
חיבור בו תספרו על עצמכם ועל הרקע שלכם - מעין מסמך קורות חיים מורחב שיציג אתכם ברמה האישית והמקצועית כאחד. מסמך זה צריך להוכיח לבית הספר שאתם תתרמו לו ולקהילת הסטודנטים שלו, כך שחשוב לעשות מחקר מקדים מה מחפשים במוסד הלימודים אליו נרשמתם ולהסביר בחיבור כיצד אתם עונים על הדרישה ומה היתרון שלכם בתחום זה.

כמובן, לכל בית ספר רשימת הפרמטרים שלו כך שחשוב להתאים את החיבור למקום אליו אתם מנסים להתקבל. הקפידו על מסרים פשוטים וקלים להבנה, והסירו תיאורים ארכניים וטרחניים שמפרטים את המורכבות שבדבר. והעיקר: היו מקוריים וצרו חיבור שיבדל אתכם מהחיבורים של המועמדים האחרים.

חשוב לזכור: לרוב, בתי ספר לא מקבלים מועמדים עם פחות משנתיים של ניסיון תעסוקתי, ולרוב הם מעדיפים מועמדים בעלי 4 שנות ניסיון ומעלה. עם זאת, השירות הצבאי נחשב במקרים רבים כניסיון מקצועי.

2-3 מכתבי המלצה מקצועיים
מכתבי ההמלצה יכולים להיות ממנהל בכיר במקום העבודה שלכם או מרצה או פרופסור שעבדתם עבורו ועמד על יכולותיכם. בתי הספר מתייחסים לא רק לתוכן ההמלצה ולשבחים שחלקו לכם בה (וחשוב שההמלצה לא תכלול קלישאות בנאליות אלא גם כמה דוגמאות לעבודתו של הממליץ איתכם), אלא גם למידת ההיכרות שלכם עם הממליץ.

מנהלים בכירים, מנכ"לים ושרים עדיפים על פני מנהלים זוטרים או מרצים שרק לימדו אתכם ולא עבדתם עבורם, אולם בכל מקרה, רצוי שיהיה מדובר בממליץ שההיכרות שלו איתכם ארוכה. מי שפיקח עליכם במשך חצי שנה לא מכיר אתכם כמו מישהו שעבדתם עבורו במשך חמש שנים. כמו כן, מרבית בתי הספר מעדיפים שמכתב ההמלצה יועבר אליהם במעטפה חתומה או באימייל פרטי.

זיכרו: אל תגדילו ראש ואל תשלחו יותר מ-3 המלצות. הדבר לא יתרום לכם, להיפך - הוא עלול להזיק.

ראיון קבלה
ראיון אישי שיאפשר לנציג בית הספר להתרשם מכם פנים מול פנים. אופן קיום הראיון תלוי במוסד הלימוד אליו אתם מבקשים להירשם - יש בתי ספר שיעדיפו ראיון טרם הגשת בקשת הקבלה (ראיון זה עשוי להתקיים בארץ או במוסד הלימודים בחו"ל) ויש כאלו שיבחנו את בקשת הקבלה שלכם ורק לאחר מכן, עם ביצוע הסינון הראשוני של המועמדים, יחליטו אם לזמן אתכם לראיון או לא.

לרוב, בראיונות שמתקיימים מחוץ לקמפוס המראיין הוא בוגר בית הספר, ואילו בראיונות בקמפוס הלימודים עצמו, המראיין הוא אחד מחברי וועדת הקבלה או אחד הסטודנטים במוסד.

הגיעו לראיון בלבוש עסקי הולם: חליפה, עניבה לגברים שביניכם ונעליים תואמות. אם הראיון נערך בארץ, ייתכן שתוכלו להקל במקצת על קוד הלבוש ולהופיע בלבוש רשמי (חולצה מכופתרת ומכנסיים מחויטים), אך ללא חליפה ועניבה.

ראיון דורש הכנה מוקדמת, בדיוק כפי שהתכוננתם לכתיבת החיבורים והתאמתם אותם למאפייניו של בית הספר. אם אתם יודעים מי יהיה המראיין שלכם, חפשו עליו מידע ולימדו את הרקע שלו: מה הוא אוהב, שאלות שהוא נוהג לשאול (אם מידע זה קיים) וכו'. אם אינכם יודעים מי יראיין אתכם, לימדו את מאפייניו של בית הספר והתכוננו לפיהם.

עשו סימולציות בבית בעזרת המשפחה והחברים, כדי שלא תתקעו בשעת הראיון וכדי שתוכלו לענות בצורה קולחת, נינוחה ובטוחה. בעת הראיון עצמו התנהגו כפי שכתבתם את החיבורים ואת קורות החיים שלכם: ביחרו במשפטים קצרים וענייניים ונסחו מסרים קליטים.

ציון מבחן ToEFL או IELTS
מבחן ה-ToEFL, הנפוץ בעיקר בארה"ב, וה-IELTS - המקבילה הבריטית שלו - הם מבחנים שנועדו להעריך את רמת האנגלית של מועמדים שאנגלית אינה שפת האם שלהם. המבחנים בודקים עד כמה המועמד יוכל להסתדר עם קריאת חומרים באנגלית ולהבין אותם, עד כמה הוא מתמודד היטב עם האזנה לשיחות באנגלית ועם ניהול שיחות וכן, בוחנים את הבקיאות שלו בכתיבה. המבחנים מקבילים לחומר הלימוד באנגלית ברמה של 5 יחידות לימוד, ולרוב יש לעבור ציון סף מסוים, שאם עמדתם בו לא תהיה לציון המדויק שלכם חשיבות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד